Hvala Allahu koji je poslao Svoga Poslanika sa uputom i vjerom istine kako bi je uzdigao iznad svih vjera pa makar to bilo krivo nevjernicima.
Donosimo salavat i selam na Allahova roba i Poslanika Muhammeda, koji je srušio širk i otklonio zabludu a uzdigao istinu i poziva njemu, sallallahu alejhi ve sellem. A zatim:
Doista je najbolji govor Allahova Knjiga, a najbolja uputa uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a najgore stvari su uvedene stvari, a svaka uvedena stvar je novotarija, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u vatru.
Cijenjeni čitaoče, koja je to novotarija na koju je upozorio šerijat i opisao je zabludom?
Novotarija ili bid'at u jeziku je inovacija, a u šerijatskoj terminologiji:
'Izmišljen način ili put u vjeri koja je suprotna šerijatu'. Dakle, novotarija je sve ono što je suprotno sunnetu.
Šerijatski tekstovi po pitanju novotarije
1 – Od El Irbad ibn Sarije, radijellahu anhu, se prenosi da je rekao: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,: (Ko poživi od vas nakon mene vidjeće mnogobrojna razilaženja. Tada se držite moga sunneta i sunneta pravednih halifa, čvrsto se držite, a čuvajte se uvedenih stvari, jer, doista, svaka novotarija je zabluda)'. Hadis bilježi Ahmed, Et Tirmizi, Ibn Madže, Ed Darimi, El Hakim i vjerodostojnim ga ocjenjuje el Albani.
2 – Od Džabira ibn Abdullaha, radijellahu anhu, se prenosi da je rekao: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Onaj koga Allah uputi, niko ga u zabludu odvesti neće, a onaj koga On u zabludi ostavi, niko ga uputiti ne može. Najbolji govor je Allahova Knjiga, azze ve dželle, a najbolja uputa je uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve selelm. Najgore stvari su uvedene stvari, a svaka uvedena stvar je novotarija)'. Hadis bilježi Muslim i el Bejheki, a kod njega i kod En Nesaija sa vjerodostojnim lancem prenosilaca: (Svaka zabluda vodi u vatru).
3 – Od Aiše, radijellahu anha, se prenosi da je rekla: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Ko uvede nešto novo u ovu našu stvar (vjeru) što nije od nje, neće se prihvatiti)'. Muttefekun alejhi, a u rivajtu kod Muslima: (Ko uradi djelo koje nije od naše stvari, neće se prihvatiti) tj. odbija se.
Rekao je Ibn Hadžer, rahimehullahi, komentarišući riječi (Svaka novotarija je zabluda): 'Ova rečenica je šerijatsko pravilo, dakle, svaka novotarija je zabluda i nije od šerijata, zato što je šerijat u cijelosti uputa. A što se tiče hadisa od Aiše, radijellahu anha, on je od konciznosti ili jezgrovitosti govora Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i taj hadis je, u biti, mjerilo vanjskih djela, a djelo novotara se odbija i ne prihvata, a učenjaci po tom pitanju imaju dva govora, prvi: da se njegova djela ne primaju i drugi: da je novotar odbio Allahovu naredbu, jer se je postavio na položaj gdje se suprostavlja Allahu, pa propisao u vjeri nešto što Allah nije dozvolio'.
Govor ashaba, radijellahu anhum, po pitanju novotarije
Rekao je Abdullah ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Slijedite a ne uvodite, jer vam je dovoljno ono što imate'. Predaju bilježi Et Taberani i Ed Darimi sa ispravnim lancem prenosilaca.
Rekao je Abdullah ibn Omer, radijellahu anhuma: 'Svaka novotarija je zabluda, pa makar je ljudi vidjeli lijepom'. Predaju bilježi Ed Darimi sa ispravnim lancem prenosilaca.
Jednom prilikom je Ibn Mes'ud, radijellahu anhu, vidio ljude kako sjede u mesdžidu i kod svakog od njih kamenčići, a među njima je bio jedan koji bi govorio: 'Recite Allahu ekber! 100 puta' pa bi ga poslušali, zatim bi rekao: 'Recite La ilahe illallah! 100 puta' pa bi ga poslušali, 'recite: Subhanallah 100! puta' pa bi uradili. Tada je rekao Ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, vi ste ili na boljoj uputi od upute Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili ste otvorili sebi vrata zablude'. 'Mi smo željeli samo hajr' – rekli su. 'A koliko je onih koji žele hajr ali ga ne urade' – dodao je Ibn Mes'ud, radijellahu anhu. Predaju bilježi Ed Darimi i Ebu Ne'im sa ispravnim lancem prenosilaca.
Učenjaci iz prijašnjih generacija o novotariji
Rekao je Imam Malik: (Ko uvede u Islamu novotariju koju on vidi lijepom, takav priziva da je Muhammed iznevjerio poslanicu jer Allah Uzvišeni kaže: 'Danas sam vam vašu vjeru usavršio, i blagodat prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam Islam bude vjerom', pa ono što tada nije bilo od vjere, ne može biti danas vjerom).
Rekao je Imam Šafija: (Ko ocijeni nešto lijepim, dao je propis).
Rekao je Imam Ahmed, rahimehullah: 'Temelji sunneta kod nas su uzimanje onog na čemu su bili ashabi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, sljeđenje istih i ostavljanje novotarija, a svaka novotarija je zabluda'.
Opasnost novotarije
1 – Djelo novotara se odbija i ne prihvata.
2 – Spriječen je od pokajanja sve dok ustraje na svojoj novotariji.
3 – Neće piti sa vrela Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
4 – Novotar snosi grijeh za svoju novotariju i grijehe svih onih koji ga sljede do Kijametskog dana.
5 – Novotar je proklet.
6 – Novotar svojom novotarijom je sve dalji od Allah Uzvišenog.
7 – Novotarija umrtvljuje sunnet i mjenja vjeru.
8 – Novotarija je razlog propasti.
9 – Novotarija je glasnik kufra i nevjerstva.
10 – Novotarija otvara vrata razlaza koji nije izgrađen na dokazima nego na strastima.
11 – Nedavanje dovoljne pažnje stvarima novotarije vodi u grijšenje i nepokornost Allahu Uzvišenom.
Sumnje onih koji dozvoljavaju novotarije i odgovor na njih
1 – 'Ono što muslimani vide dobrim, to je kod Allaha dobro, a što muslimani ocijene lošim to je kod Allaha loše'.
Kao prvo, ovaj hadis nije ispravan sa strane da je govor Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nego je govor Ibn Mes'uda, radijellahu anhu, a govor Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, se ne odbija govorom ashaba. A kada bi smo predpostavili da je predaja ispravna, onda nosi značenje da ono što svi muslimani vide dobrim, da je i kod Allaha dobro i lijepo, pa tako biva idžmaom tj. koncenzusom a koncenzus je dokaz, a oni koji smatraju novotariju lijepom nemaju dokaza. Koncenzus u terminologiji Usuli fikha jeste koncenzus učenjaka u jednom vremenu, a ne njihovih sljedbenika i u to nema sumnje, kao što je jasno da skoro svi koji rade novotarije bivaju od običnih ljudi, sljdbenika a ne učenjaka.
2 – Riječi Omera, radijellahu anhu: (Lijepa li je novotarija ova).
Ovaj govor je vezan za teraviju, a teravija je sunnet. Treba da se zna da je Omer uspostavio džemat na teraviji nakon što ga je ostavio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bojeći se da ne postane vadžibom, a Omer je kazao poznatu rečenicu misleći na novotariju u jeziku tj. inovaciju, jer džemat nije postojao za vrijeme Ebu Bekra, radijellahu anhu, ili je Omer, nakon što je osvjetlio mesdžid, pa se narod sakupio, vidio da je to nešto novo tj. osvjetljavanje, pa je rekao: (Lijepa li je novotarija ova). Također, Omer je od pravednih halifa, i njegov se govor uzima za dokaz sve dok se ne suprostavlja tekstu.
3 – Pogrešno shvatanje hadisa u kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem kaže: (Ko postakne u Islamu na sunnet, imaće za to nagradu kao i nagradu onih koji ga slijede u tome bez da se umanji njihova nagrada)
Ovaj hadis ima svoju priču. Jedne prilike, ljudi iz naroda Mudar su došli kod Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a bili su goli i bosi. Nakon što ih je vidio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, problijedilo mu je lice zbog onog što je vidio od siromaštva. Zatim je naredio Bilalu, pa je proučio ezan i ikamet, pa su klanjali, a nakon toga je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem održao hutbu u kojoj je ljude podsticao na sadaku, pa je došao jedan od ashaba, kojem je ruka jedva nosila ono što ima kod sebe od sadake, pa ju je stavio ispred Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, pa su onda i drugi se poveli za njim, sve dok nisu skupili puno hrane i odjeće, pa je rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Ko postakne u Islamu na sunnet....), a sunnet koji je on uspostavio jest djeljenje sadake u neimaštini a nije on taj koji je uveo sunnet sadake u osnovi.
4 – 'Urf ili običaj
To je ono na čemu je većina ljudi od novotarija, jer su to njihovi običaji koje su uzeli od svojih očeva, i to je razlog zašto su mušrici negirali i odbacivali istinu, a običaj u Islamu nije dokaz, (Mi smo, doista, našli naše očeve na tome, i mi ćemo njih, uistinu, u tome sljediti) – Ez Zuhruf, 23.
Ali, džemat – čiji je pomen došao u hadisima – nije većina, nego je džemat ono što se ne podudara sa sunnetom, pa makar i bili malobrojni. Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Islam je počeo sa garibima i vratiće se sa garibima kao što je i počeo, pa blago se njima).
Kaže Abdullah ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Džemat je skupina koja je na istini, pa makar bio sam'.
Od razloga uvođenja novotarija:
1 – Džehl i ne znanje o sunnetu i terminologiji hadisa, jer tako novotari ne prave razliku između ispravnih i slabih hadisa, pa tako možemo naći kod njih ogroman broj slabih i izmišljenih hadisa kao što je novotarija Svjetlo Muhammedovo koja za osnovu ima izmišljeni hadis ( Prvo što je Allah stvorio jeste svjetlo tvoga Poslanika), kao i novotarija stvaranja svih stvorenja radi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koja za osnovu ima lažni ili apokrifni hadis (Da te nema, da te nema, ništa stvorio ne bih).
Ali, onaj koji je izmišljao hadis, zaboravio je činjenicu da Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, ne bi bio uopće poslan da nema stvorenja, jer kaže Allah Uzvišeni: (I Mi tebe nismo poslali osim kao milost svjetovima) El Enbija, 107.
2 – Uzimanjem ljudi neznalica da daju fetve i podučavaju i govore o Allahovoj vjeri bez znanja.
3 – Običaji na koje ne upućuje šerijat niti ih priznaje razum kao što je novotarija mevluda.
4 – Uvjerenje bezgrešnosti imama kao i davanje stepena svetosti šejhovima koja je blizu stepena poslanstva.
5 – Sljeđenje mutešabih – ne tako jasnih – ajeta i hadisa i nevraćanje istih učenjacima.
Mevlud;
Prvi koji su izmislili i uveli novotariju mevluda jesu halife fatimije u četvrtom stoljeću u Kairu. Fatimije su od Ubejdija i nemaju nikakve rodbinske veze sa Fatimom, radijellahu anha. Fatimije su zindici i otpadnici, vanjštinom su rafidije – šije - a u nutrini su kjafiri. Izmislili su šest mevluda: mevlud Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, mevlud Alije, radijellahu anhu, mevlud Fatime, radijellahu anha, mevlud Hasana i Husejna, radijellahu anhuma, mevlud halife el Hadira.
Svi mevludi su bili otklonjenji iz prakse za vrijeme El Efdal ibn Emir el Džejjuš, zatim su vraćeni za vrijeme El Amir bi Ahkamillah el Fatimi 524 h.g. a ljudi su skoro sve bili zaboravili.
Prvi koje uveo mevlud u Medini jeste Irbil el Melik el Muzaffer Ebu Seid Kukburi u sedmom stoljeću, čija se praksa primjenjuje sve do današnjih dana.
Ovi mevludi nisu bili praksa prijašnjih dobrih generacija, prva tri stoljeća, niti praksa četvorice imama, nego su ih uveli i inovirali zindici i neznalice nakon toga.
Mevlud je novotarija u Allahovoj vjeri, i nikada nećeš naći mušrika a da mu odnos do Allaha nije ispravan, niti ćeš naći novotara a da mu odnos do sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem nije ispravan.
Rekao je šejh Salih el Fevzan, hafizahullah: 'Od stvari koje su ljudi uveli od novotarija jeste mevlud kao uspomena na rođenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u mjesecu Rebiul evvel, a oni se po pitanju ove novotarije dijele na nekoliko vrsta:
1 – Neki od njih to smatraju sijelom gdje se pročita priča o mevludu, gdje se održi kakva hutba ili otpjevaju ilahije za tu priliku.
2 – Neki od njih pripremaju hranu i slatkiše i druge stvari kako bi to dali onom ko prisustvuje.
3 – Neki mevlude održavaju u mesdžidima a neki u kućama.
4 – Neki od njih pored pomenutog, učini mevlud sijelom koji se sastoji od haram stvari kao što je mješanje muškaraca i žena, muzika i ples, ili stvari koje su širk kao traženje pomoći od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, njegovo dozivanje, traženje pomoći u ratu protiv neprijatelja i slično.
I sve to, sa svim vrstama i oblicima i različitim nijetima, nema sumnje, da je novotarija, haram i uvedeno u vjeru nakon prva tri stoljeća.
Ono što dolikuje muslimanu jeste da oživljava sunnete i da umrtvljuje novotarije, te da ne radi nikakvo djelo sve dok ne sazna Allahov propis o njemu'.
Oni koji dozvoljavaju novotariju mevluda se vežu za šubhe koje su slabije od paukove mreže. Te šubhe i sumnje se mogu sabrati u sljedeće:
1 – Smatraju da je to veličanje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Odgovor je da veličanje biva samo u njegovom sljeđenju, slušajući naredbe, kloneći se zabrana, a veličanje ne biva novotarijama i griješenjem, a mevlud je od ovog drugog, jer je to grijeh. Ljudi koji su najviše poštivali i cijenili Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, su bili ashabi, kao što je rekao Urve ibn Mes'ud kurejšijama: 'O narode! Tako mi Allaha, išao sam kod cezara, kraljeva i vladara, ali nisam vidio ni jednog vladara da ga čuvaju njegovi drugovi kao što čuvaju i veličaju ashabi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Tako mi Allaha, obaraju pogled kod njega iz poštovanja prema njemu'. I uz sve to, ashabi nisu učinili dan njegova rođenja danom za slavlje i iskupljanje, a da je bilo propisano ne bi to ostavljali, a i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem nije proslavljao svoj rođendan.
2 – Uzimaju za dokaz da je to djelo većine ljudi u većini zemalja
Odgovor je da je dokaz ono što dođe od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a ono što je došlo od njega jeste zabrana da se uvode novotarije općenito, a mevlud je od novotarija.
A djelo ljudi kada se suprostavi dokazu nemože biti argumentom, pa makar bili mnogobrojni. Kaže Allah: (A ako budeš pokoran većini onih koji su na zemlji, skrenuće te sa Allahova Puta) El Enam, 116.
Uz sve to, postoji u svakom vremenu onaj ko negira i poriče ovu novotariju i pojašnjava njenu nevažnost, a onaj ko nastavi da je radi nakon što mu se pojasni istina, nema dokaza niti argumenta.
Svi učenjaci Ehli sunneta su porekli i zabranili ovo novotariju a od velikana: šejhul – islam Ibn Tejmijje, Imam Eš Šatibi, Ibn el Hadždž, Eš Šejh Tadžuddin Ali ibn Umer el Luhmi, Eš Šejh Muhammed Bešir es Sehsevani el Hindi, Es Sejjid Muhammed Rešid Rida, Eš Šejh Muhammed ibn Ibrahim Alu Šejh, Eš Šejh Abdul-Aziz ibn Baz i drugi koji ne prestaju da negiraju ovu novotariju i pojašnjavaju njen propis svake godine gdje se pune stranice novina i magazina, u vremenima kada se uspostavlja ova novotarija.
3 – Kažu: U mevludu je oživljavanje uspomene na rođenje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem
Odgovor na to je da oživljavanje uspomene biva onim što je propisano od njegova pomena u ezanu i ikametu, hutbama i salevatima na tešehhudu, donošenje salata i čitanjem njegova sunneta, sljeđenjem onog što je došao s njim od šerijata, i to je ono što se stalno može radili, svaki dan i noć, a ne jednom u godini.
4 – Kažu: Mevlud je uveo vladar, pravedni i koji je imao znanje, koji je time htio da se približi Allahu!
Odgovor na to je da se novotarija ne prima ni od koga, a lijep nijet ne dozvoljava loše djelo, a to što je bio alim i pravedan, ne znači da je bio bezgriješan.
5 – Kažu: Mevlud je od lijepih novotarija, jer je sazdan na zahvaljivanju Allahu na postojanju Poslanika!
U odgovoru kažemo da u novotarijama nema ništa lijepo, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko uvede u ovu našu stvar nešto što nije od nje, to se odbija'. Također, može se dati za odgovor: Zašto su ljudi zakasnili sa tom zahvalom – shodno njihovom govoru – sve do šestog stoljeća, tako da nisu zahlavljivali ni prve generacije od ashaba i tabi'ina, a oni su ti koji su najviše voljeli Poslanika, sallallahu alehi ve sellem, i oni su ti koji najviše žude da čine ono što je hajr i da se zahvaljuju Allahu, pa dali je od razuma da kažemo da onaj ko je uveo ovu novotariju da je više Allahu bio zahvalan od ashaba i tabi'ina? Nikako i nikada!!!
6 – Kažu: Mevlud je sazdan na ljubavi prema Allahovom Poslaniku, a ispoljavanje ljubavi prema njemu je propisano!
Odgovor: Nema sumnje da je ljubav prema njemu vadžib svakom muslimanu, da mora biti veća od ljubavi prema samom sebi, djetetu i roditljelju i svim muslimanima, sallallahu alejhi ve sellem. No, međutim, to ne znači da možemo uvoditi novotarije i ono što Allah nije propisao, nego ljubav prema njemu iziskuje njegovu pokornost i sljeđenje, i to je najbolji način da se iskaže ljubav, kao što je rečeno:
Da je tvoja ljubav bila iskrena bio bi mu pokoran
Jer je onaj ko voli voljenom pokoran
Dakle, ljubav prema njemu biva u oživljavanju sunneta, sljeđenjem istog, izbjegavanjem onoga što se suprostavlja sunnnetu u riječima i djelima, a nema sumnje da sve što se suprostavi sunntu biva novotarijom, koja je pokuđena i jasni grijeh, a od toga je i mevlud, jer je on novotarija.
Lijep nijet i namjera nemogu učiniti novotariju halalom, jer je cijela vjera sagrađena na dva temelja: iskrenost i sljeđenje. Kaže Allah: (A onaj ko se pokori, svojim licem Allahu, i još je dobročinitelj, njemu pripada nagrada kod Gospodara njegova, i straha neće osjećati niti će za čim tugovati) El Bekare, 112.
Pokornost i okretanje lica jeste iskrenost, a dobročinstvo jeste sljeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i njegova sunneta.
Neustanovljenost mevluda u šerijatu se ogleda kroz nekoliko tački:
1 – Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada je došao u Medinu gdje su medinjani imali svoje praznike, sve ih je ukinuo iz prakse, pa je rekao: (Naš praznik, sljedbenika Islama jeste kurbanski i ramazanski bajram).
2 – Tekstovi šerijata zabranjuju novotarije i opisuju je kao zabludu, 'a svaka novotarija je zabluda'.
3 – Zbog toga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ukinuo praznike iz džahilijjeta.
4 – Mevlud je od novotarija Rafidija – Šija, novotara koji su neprijatelji Islama, graditelji mauzoleja i kubbeta, kao i graditelji mesdžida na kaburovima.
5 – Niko do prijašnjih generacija to nije radio iako su bili potpunijeg imana i bolje su razumjevali tekstove Kur'ana i Sunneta, a svaka stvar koja se uzme da je vjera a nije od znanja prijašnjih genracija, to nije vjera, nego je uvedena novotarija.
Oni koji drže do mevluda:
1 – Grupa koja imaju za cilj širenje novotarija. To je grupa koja je čista od znanja i hajra i dobrote, nego je poznata po manjkavosti u sunnetu, prisustvovanju džemata i pokornostima. To je grupa koja je aktivna kada su samo novotarije u pitanju, šta više, koji i dalje ustraju na novotariji i onda kada im se pojasni istina.
2 – To su neznalice od običnog svijeta koji su uvjerenja da je mevlud ibadet propisan u vjeri, koji slijede one koji ih vode do propasti.
3 – Ljudi čiji je cilj upražnjavanje strasti u onom što nađu na mevludskim skupovima od jela, pića i mješanja sa ženama i slično tom.
Rekao je Eš Šejh Salih el Fevzan: (Rezime svega jeste to da je mevlud sa svojim vrstama i oblicima novotarija koja se negira, novotarija koja mora biti zabranjena od strane muslimana kao i ostale novotarije. Obaveza je na muslimanima da se zanimaju oživljavanjem sunneta, te da ne budu zavedeni onima koji propagiraju i brane novotarije, jer cilj te skupine je oživljavanje novotarija a ne oživljavanje sunneta, šta više, ne drže do sunneta uopće, a onaj koje takvog opisa nije dozvoljeno da se slijedi i da se uzima za uzor, pa makar i bili većina ljudi, jer se slijedi samo ono što je bilo na putu sunneta od dobrih generacija i njihovih sljedbenika pa makar bili malobrojni. Istina se ne spoznaje kroz ljude, nego se ljudi spoznaju kroz poznavanje istine.
Kaže Allahov Poslanik, sallalalhu alejhi ve sellem: (Doista, onaj ko bude od vas poživljen, vidjeće mnoga razilaženja, tada se držite moga sunneta i sunneta pravednih halifa nakon mene, čvrsto se držite, i čuvajte se novih stvari, jer je svaka novotarija zabluda).
Pojasnio nam je, sallallahu alejhi ve sellem, u ovom hadisu ko se slijedi kada se ljudi raziđu, kao što je pojasnio da sve što se suprostavi sunnetu od riječi ili djela da je novotarija, a svaka novotarija je zabluda).
Da nas Allah uputi na ono što On voli i čime je zadovoljan, a Allaha molimo da oprosti, nama, roditeljima, porodicama i svim muslimanima. Neka je salavat i selam na Allahova Poslanika, na njegovu porodicu i ashabe.
www.dzemat-sabah.com
Donosimo salavat i selam na Allahova roba i Poslanika Muhammeda, koji je srušio širk i otklonio zabludu a uzdigao istinu i poziva njemu, sallallahu alejhi ve sellem. A zatim:
Doista je najbolji govor Allahova Knjiga, a najbolja uputa uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a najgore stvari su uvedene stvari, a svaka uvedena stvar je novotarija, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u vatru.
Cijenjeni čitaoče, koja je to novotarija na koju je upozorio šerijat i opisao je zabludom?
Novotarija ili bid'at u jeziku je inovacija, a u šerijatskoj terminologiji:
'Izmišljen način ili put u vjeri koja je suprotna šerijatu'. Dakle, novotarija je sve ono što je suprotno sunnetu.
Šerijatski tekstovi po pitanju novotarije
1 – Od El Irbad ibn Sarije, radijellahu anhu, se prenosi da je rekao: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,: (Ko poživi od vas nakon mene vidjeće mnogobrojna razilaženja. Tada se držite moga sunneta i sunneta pravednih halifa, čvrsto se držite, a čuvajte se uvedenih stvari, jer, doista, svaka novotarija je zabluda)'. Hadis bilježi Ahmed, Et Tirmizi, Ibn Madže, Ed Darimi, El Hakim i vjerodostojnim ga ocjenjuje el Albani.
2 – Od Džabira ibn Abdullaha, radijellahu anhu, se prenosi da je rekao: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Onaj koga Allah uputi, niko ga u zabludu odvesti neće, a onaj koga On u zabludi ostavi, niko ga uputiti ne može. Najbolji govor je Allahova Knjiga, azze ve dželle, a najbolja uputa je uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve selelm. Najgore stvari su uvedene stvari, a svaka uvedena stvar je novotarija)'. Hadis bilježi Muslim i el Bejheki, a kod njega i kod En Nesaija sa vjerodostojnim lancem prenosilaca: (Svaka zabluda vodi u vatru).
3 – Od Aiše, radijellahu anha, se prenosi da je rekla: 'Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Ko uvede nešto novo u ovu našu stvar (vjeru) što nije od nje, neće se prihvatiti)'. Muttefekun alejhi, a u rivajtu kod Muslima: (Ko uradi djelo koje nije od naše stvari, neće se prihvatiti) tj. odbija se.
Rekao je Ibn Hadžer, rahimehullahi, komentarišući riječi (Svaka novotarija je zabluda): 'Ova rečenica je šerijatsko pravilo, dakle, svaka novotarija je zabluda i nije od šerijata, zato što je šerijat u cijelosti uputa. A što se tiče hadisa od Aiše, radijellahu anha, on je od konciznosti ili jezgrovitosti govora Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i taj hadis je, u biti, mjerilo vanjskih djela, a djelo novotara se odbija i ne prihvata, a učenjaci po tom pitanju imaju dva govora, prvi: da se njegova djela ne primaju i drugi: da je novotar odbio Allahovu naredbu, jer se je postavio na položaj gdje se suprostavlja Allahu, pa propisao u vjeri nešto što Allah nije dozvolio'.
Govor ashaba, radijellahu anhum, po pitanju novotarije
Rekao je Abdullah ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Slijedite a ne uvodite, jer vam je dovoljno ono što imate'. Predaju bilježi Et Taberani i Ed Darimi sa ispravnim lancem prenosilaca.
Rekao je Abdullah ibn Omer, radijellahu anhuma: 'Svaka novotarija je zabluda, pa makar je ljudi vidjeli lijepom'. Predaju bilježi Ed Darimi sa ispravnim lancem prenosilaca.
Jednom prilikom je Ibn Mes'ud, radijellahu anhu, vidio ljude kako sjede u mesdžidu i kod svakog od njih kamenčići, a među njima je bio jedan koji bi govorio: 'Recite Allahu ekber! 100 puta' pa bi ga poslušali, zatim bi rekao: 'Recite La ilahe illallah! 100 puta' pa bi ga poslušali, 'recite: Subhanallah 100! puta' pa bi uradili. Tada je rekao Ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, vi ste ili na boljoj uputi od upute Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili ste otvorili sebi vrata zablude'. 'Mi smo željeli samo hajr' – rekli su. 'A koliko je onih koji žele hajr ali ga ne urade' – dodao je Ibn Mes'ud, radijellahu anhu. Predaju bilježi Ed Darimi i Ebu Ne'im sa ispravnim lancem prenosilaca.
Učenjaci iz prijašnjih generacija o novotariji
Rekao je Imam Malik: (Ko uvede u Islamu novotariju koju on vidi lijepom, takav priziva da je Muhammed iznevjerio poslanicu jer Allah Uzvišeni kaže: 'Danas sam vam vašu vjeru usavršio, i blagodat prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam Islam bude vjerom', pa ono što tada nije bilo od vjere, ne može biti danas vjerom).
Rekao je Imam Šafija: (Ko ocijeni nešto lijepim, dao je propis).
Rekao je Imam Ahmed, rahimehullah: 'Temelji sunneta kod nas su uzimanje onog na čemu su bili ashabi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, sljeđenje istih i ostavljanje novotarija, a svaka novotarija je zabluda'.
Opasnost novotarije
1 – Djelo novotara se odbija i ne prihvata.
2 – Spriječen je od pokajanja sve dok ustraje na svojoj novotariji.
3 – Neće piti sa vrela Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
4 – Novotar snosi grijeh za svoju novotariju i grijehe svih onih koji ga sljede do Kijametskog dana.
5 – Novotar je proklet.
6 – Novotar svojom novotarijom je sve dalji od Allah Uzvišenog.
7 – Novotarija umrtvljuje sunnet i mjenja vjeru.
8 – Novotarija je razlog propasti.
9 – Novotarija je glasnik kufra i nevjerstva.
10 – Novotarija otvara vrata razlaza koji nije izgrađen na dokazima nego na strastima.
11 – Nedavanje dovoljne pažnje stvarima novotarije vodi u grijšenje i nepokornost Allahu Uzvišenom.
Sumnje onih koji dozvoljavaju novotarije i odgovor na njih
1 – 'Ono što muslimani vide dobrim, to je kod Allaha dobro, a što muslimani ocijene lošim to je kod Allaha loše'.
Kao prvo, ovaj hadis nije ispravan sa strane da je govor Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nego je govor Ibn Mes'uda, radijellahu anhu, a govor Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, se ne odbija govorom ashaba. A kada bi smo predpostavili da je predaja ispravna, onda nosi značenje da ono što svi muslimani vide dobrim, da je i kod Allaha dobro i lijepo, pa tako biva idžmaom tj. koncenzusom a koncenzus je dokaz, a oni koji smatraju novotariju lijepom nemaju dokaza. Koncenzus u terminologiji Usuli fikha jeste koncenzus učenjaka u jednom vremenu, a ne njihovih sljedbenika i u to nema sumnje, kao što je jasno da skoro svi koji rade novotarije bivaju od običnih ljudi, sljdbenika a ne učenjaka.
2 – Riječi Omera, radijellahu anhu: (Lijepa li je novotarija ova).
Ovaj govor je vezan za teraviju, a teravija je sunnet. Treba da se zna da je Omer uspostavio džemat na teraviji nakon što ga je ostavio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bojeći se da ne postane vadžibom, a Omer je kazao poznatu rečenicu misleći na novotariju u jeziku tj. inovaciju, jer džemat nije postojao za vrijeme Ebu Bekra, radijellahu anhu, ili je Omer, nakon što je osvjetlio mesdžid, pa se narod sakupio, vidio da je to nešto novo tj. osvjetljavanje, pa je rekao: (Lijepa li je novotarija ova). Također, Omer je od pravednih halifa, i njegov se govor uzima za dokaz sve dok se ne suprostavlja tekstu.
3 – Pogrešno shvatanje hadisa u kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem kaže: (Ko postakne u Islamu na sunnet, imaće za to nagradu kao i nagradu onih koji ga slijede u tome bez da se umanji njihova nagrada)
Ovaj hadis ima svoju priču. Jedne prilike, ljudi iz naroda Mudar su došli kod Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a bili su goli i bosi. Nakon što ih je vidio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, problijedilo mu je lice zbog onog što je vidio od siromaštva. Zatim je naredio Bilalu, pa je proučio ezan i ikamet, pa su klanjali, a nakon toga je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem održao hutbu u kojoj je ljude podsticao na sadaku, pa je došao jedan od ashaba, kojem je ruka jedva nosila ono što ima kod sebe od sadake, pa ju je stavio ispred Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, pa su onda i drugi se poveli za njim, sve dok nisu skupili puno hrane i odjeće, pa je rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Ko postakne u Islamu na sunnet....), a sunnet koji je on uspostavio jest djeljenje sadake u neimaštini a nije on taj koji je uveo sunnet sadake u osnovi.
4 – 'Urf ili običaj
To je ono na čemu je većina ljudi od novotarija, jer su to njihovi običaji koje su uzeli od svojih očeva, i to je razlog zašto su mušrici negirali i odbacivali istinu, a običaj u Islamu nije dokaz, (Mi smo, doista, našli naše očeve na tome, i mi ćemo njih, uistinu, u tome sljediti) – Ez Zuhruf, 23.
Ali, džemat – čiji je pomen došao u hadisima – nije većina, nego je džemat ono što se ne podudara sa sunnetom, pa makar i bili malobrojni. Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: (Islam je počeo sa garibima i vratiće se sa garibima kao što je i počeo, pa blago se njima).
Kaže Abdullah ibn Mes'ud, radijellahu anhu: 'Džemat je skupina koja je na istini, pa makar bio sam'.
Od razloga uvođenja novotarija:
1 – Džehl i ne znanje o sunnetu i terminologiji hadisa, jer tako novotari ne prave razliku između ispravnih i slabih hadisa, pa tako možemo naći kod njih ogroman broj slabih i izmišljenih hadisa kao što je novotarija Svjetlo Muhammedovo koja za osnovu ima izmišljeni hadis ( Prvo što je Allah stvorio jeste svjetlo tvoga Poslanika), kao i novotarija stvaranja svih stvorenja radi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koja za osnovu ima lažni ili apokrifni hadis (Da te nema, da te nema, ništa stvorio ne bih).
Ali, onaj koji je izmišljao hadis, zaboravio je činjenicu da Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, ne bi bio uopće poslan da nema stvorenja, jer kaže Allah Uzvišeni: (I Mi tebe nismo poslali osim kao milost svjetovima) El Enbija, 107.
2 – Uzimanjem ljudi neznalica da daju fetve i podučavaju i govore o Allahovoj vjeri bez znanja.
3 – Običaji na koje ne upućuje šerijat niti ih priznaje razum kao što je novotarija mevluda.
4 – Uvjerenje bezgrešnosti imama kao i davanje stepena svetosti šejhovima koja je blizu stepena poslanstva.
5 – Sljeđenje mutešabih – ne tako jasnih – ajeta i hadisa i nevraćanje istih učenjacima.
Mevlud;
Prvi koji su izmislili i uveli novotariju mevluda jesu halife fatimije u četvrtom stoljeću u Kairu. Fatimije su od Ubejdija i nemaju nikakve rodbinske veze sa Fatimom, radijellahu anha. Fatimije su zindici i otpadnici, vanjštinom su rafidije – šije - a u nutrini su kjafiri. Izmislili su šest mevluda: mevlud Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, mevlud Alije, radijellahu anhu, mevlud Fatime, radijellahu anha, mevlud Hasana i Husejna, radijellahu anhuma, mevlud halife el Hadira.
Svi mevludi su bili otklonjenji iz prakse za vrijeme El Efdal ibn Emir el Džejjuš, zatim su vraćeni za vrijeme El Amir bi Ahkamillah el Fatimi 524 h.g. a ljudi su skoro sve bili zaboravili.
Prvi koje uveo mevlud u Medini jeste Irbil el Melik el Muzaffer Ebu Seid Kukburi u sedmom stoljeću, čija se praksa primjenjuje sve do današnjih dana.
Ovi mevludi nisu bili praksa prijašnjih dobrih generacija, prva tri stoljeća, niti praksa četvorice imama, nego su ih uveli i inovirali zindici i neznalice nakon toga.
Mevlud je novotarija u Allahovoj vjeri, i nikada nećeš naći mušrika a da mu odnos do Allaha nije ispravan, niti ćeš naći novotara a da mu odnos do sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem nije ispravan.
Rekao je šejh Salih el Fevzan, hafizahullah: 'Od stvari koje su ljudi uveli od novotarija jeste mevlud kao uspomena na rođenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u mjesecu Rebiul evvel, a oni se po pitanju ove novotarije dijele na nekoliko vrsta:
1 – Neki od njih to smatraju sijelom gdje se pročita priča o mevludu, gdje se održi kakva hutba ili otpjevaju ilahije za tu priliku.
2 – Neki od njih pripremaju hranu i slatkiše i druge stvari kako bi to dali onom ko prisustvuje.
3 – Neki mevlude održavaju u mesdžidima a neki u kućama.
4 – Neki od njih pored pomenutog, učini mevlud sijelom koji se sastoji od haram stvari kao što je mješanje muškaraca i žena, muzika i ples, ili stvari koje su širk kao traženje pomoći od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, njegovo dozivanje, traženje pomoći u ratu protiv neprijatelja i slično.
I sve to, sa svim vrstama i oblicima i različitim nijetima, nema sumnje, da je novotarija, haram i uvedeno u vjeru nakon prva tri stoljeća.
Ono što dolikuje muslimanu jeste da oživljava sunnete i da umrtvljuje novotarije, te da ne radi nikakvo djelo sve dok ne sazna Allahov propis o njemu'.
Oni koji dozvoljavaju novotariju mevluda se vežu za šubhe koje su slabije od paukove mreže. Te šubhe i sumnje se mogu sabrati u sljedeće:
1 – Smatraju da je to veličanje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Odgovor je da veličanje biva samo u njegovom sljeđenju, slušajući naredbe, kloneći se zabrana, a veličanje ne biva novotarijama i griješenjem, a mevlud je od ovog drugog, jer je to grijeh. Ljudi koji su najviše poštivali i cijenili Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, su bili ashabi, kao što je rekao Urve ibn Mes'ud kurejšijama: 'O narode! Tako mi Allaha, išao sam kod cezara, kraljeva i vladara, ali nisam vidio ni jednog vladara da ga čuvaju njegovi drugovi kao što čuvaju i veličaju ashabi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Tako mi Allaha, obaraju pogled kod njega iz poštovanja prema njemu'. I uz sve to, ashabi nisu učinili dan njegova rođenja danom za slavlje i iskupljanje, a da je bilo propisano ne bi to ostavljali, a i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem nije proslavljao svoj rođendan.
2 – Uzimaju za dokaz da je to djelo većine ljudi u većini zemalja
Odgovor je da je dokaz ono što dođe od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a ono što je došlo od njega jeste zabrana da se uvode novotarije općenito, a mevlud je od novotarija.
A djelo ljudi kada se suprostavi dokazu nemože biti argumentom, pa makar bili mnogobrojni. Kaže Allah: (A ako budeš pokoran većini onih koji su na zemlji, skrenuće te sa Allahova Puta) El Enam, 116.
Uz sve to, postoji u svakom vremenu onaj ko negira i poriče ovu novotariju i pojašnjava njenu nevažnost, a onaj ko nastavi da je radi nakon što mu se pojasni istina, nema dokaza niti argumenta.
Svi učenjaci Ehli sunneta su porekli i zabranili ovo novotariju a od velikana: šejhul – islam Ibn Tejmijje, Imam Eš Šatibi, Ibn el Hadždž, Eš Šejh Tadžuddin Ali ibn Umer el Luhmi, Eš Šejh Muhammed Bešir es Sehsevani el Hindi, Es Sejjid Muhammed Rešid Rida, Eš Šejh Muhammed ibn Ibrahim Alu Šejh, Eš Šejh Abdul-Aziz ibn Baz i drugi koji ne prestaju da negiraju ovu novotariju i pojašnjavaju njen propis svake godine gdje se pune stranice novina i magazina, u vremenima kada se uspostavlja ova novotarija.
3 – Kažu: U mevludu je oživljavanje uspomene na rođenje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem
Odgovor na to je da oživljavanje uspomene biva onim što je propisano od njegova pomena u ezanu i ikametu, hutbama i salevatima na tešehhudu, donošenje salata i čitanjem njegova sunneta, sljeđenjem onog što je došao s njim od šerijata, i to je ono što se stalno može radili, svaki dan i noć, a ne jednom u godini.
4 – Kažu: Mevlud je uveo vladar, pravedni i koji je imao znanje, koji je time htio da se približi Allahu!
Odgovor na to je da se novotarija ne prima ni od koga, a lijep nijet ne dozvoljava loše djelo, a to što je bio alim i pravedan, ne znači da je bio bezgriješan.
5 – Kažu: Mevlud je od lijepih novotarija, jer je sazdan na zahvaljivanju Allahu na postojanju Poslanika!
U odgovoru kažemo da u novotarijama nema ništa lijepo, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko uvede u ovu našu stvar nešto što nije od nje, to se odbija'. Također, može se dati za odgovor: Zašto su ljudi zakasnili sa tom zahvalom – shodno njihovom govoru – sve do šestog stoljeća, tako da nisu zahlavljivali ni prve generacije od ashaba i tabi'ina, a oni su ti koji su najviše voljeli Poslanika, sallallahu alehi ve sellem, i oni su ti koji najviše žude da čine ono što je hajr i da se zahvaljuju Allahu, pa dali je od razuma da kažemo da onaj ko je uveo ovu novotariju da je više Allahu bio zahvalan od ashaba i tabi'ina? Nikako i nikada!!!
6 – Kažu: Mevlud je sazdan na ljubavi prema Allahovom Poslaniku, a ispoljavanje ljubavi prema njemu je propisano!
Odgovor: Nema sumnje da je ljubav prema njemu vadžib svakom muslimanu, da mora biti veća od ljubavi prema samom sebi, djetetu i roditljelju i svim muslimanima, sallallahu alejhi ve sellem. No, međutim, to ne znači da možemo uvoditi novotarije i ono što Allah nije propisao, nego ljubav prema njemu iziskuje njegovu pokornost i sljeđenje, i to je najbolji način da se iskaže ljubav, kao što je rečeno:
Da je tvoja ljubav bila iskrena bio bi mu pokoran
Jer je onaj ko voli voljenom pokoran
Dakle, ljubav prema njemu biva u oživljavanju sunneta, sljeđenjem istog, izbjegavanjem onoga što se suprostavlja sunnnetu u riječima i djelima, a nema sumnje da sve što se suprostavi sunntu biva novotarijom, koja je pokuđena i jasni grijeh, a od toga je i mevlud, jer je on novotarija.
Lijep nijet i namjera nemogu učiniti novotariju halalom, jer je cijela vjera sagrađena na dva temelja: iskrenost i sljeđenje. Kaže Allah: (A onaj ko se pokori, svojim licem Allahu, i još je dobročinitelj, njemu pripada nagrada kod Gospodara njegova, i straha neće osjećati niti će za čim tugovati) El Bekare, 112.
Pokornost i okretanje lica jeste iskrenost, a dobročinstvo jeste sljeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i njegova sunneta.
Neustanovljenost mevluda u šerijatu se ogleda kroz nekoliko tački:
1 – Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada je došao u Medinu gdje su medinjani imali svoje praznike, sve ih je ukinuo iz prakse, pa je rekao: (Naš praznik, sljedbenika Islama jeste kurbanski i ramazanski bajram).
2 – Tekstovi šerijata zabranjuju novotarije i opisuju je kao zabludu, 'a svaka novotarija je zabluda'.
3 – Zbog toga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ukinuo praznike iz džahilijjeta.
4 – Mevlud je od novotarija Rafidija – Šija, novotara koji su neprijatelji Islama, graditelji mauzoleja i kubbeta, kao i graditelji mesdžida na kaburovima.
5 – Niko do prijašnjih generacija to nije radio iako su bili potpunijeg imana i bolje su razumjevali tekstove Kur'ana i Sunneta, a svaka stvar koja se uzme da je vjera a nije od znanja prijašnjih genracija, to nije vjera, nego je uvedena novotarija.
Oni koji drže do mevluda:
1 – Grupa koja imaju za cilj širenje novotarija. To je grupa koja je čista od znanja i hajra i dobrote, nego je poznata po manjkavosti u sunnetu, prisustvovanju džemata i pokornostima. To je grupa koja je aktivna kada su samo novotarije u pitanju, šta više, koji i dalje ustraju na novotariji i onda kada im se pojasni istina.
2 – To su neznalice od običnog svijeta koji su uvjerenja da je mevlud ibadet propisan u vjeri, koji slijede one koji ih vode do propasti.
3 – Ljudi čiji je cilj upražnjavanje strasti u onom što nađu na mevludskim skupovima od jela, pića i mješanja sa ženama i slično tom.
Rekao je Eš Šejh Salih el Fevzan: (Rezime svega jeste to da je mevlud sa svojim vrstama i oblicima novotarija koja se negira, novotarija koja mora biti zabranjena od strane muslimana kao i ostale novotarije. Obaveza je na muslimanima da se zanimaju oživljavanjem sunneta, te da ne budu zavedeni onima koji propagiraju i brane novotarije, jer cilj te skupine je oživljavanje novotarija a ne oživljavanje sunneta, šta više, ne drže do sunneta uopće, a onaj koje takvog opisa nije dozvoljeno da se slijedi i da se uzima za uzor, pa makar i bili većina ljudi, jer se slijedi samo ono što je bilo na putu sunneta od dobrih generacija i njihovih sljedbenika pa makar bili malobrojni. Istina se ne spoznaje kroz ljude, nego se ljudi spoznaju kroz poznavanje istine.
Kaže Allahov Poslanik, sallalalhu alejhi ve sellem: (Doista, onaj ko bude od vas poživljen, vidjeće mnoga razilaženja, tada se držite moga sunneta i sunneta pravednih halifa nakon mene, čvrsto se držite, i čuvajte se novih stvari, jer je svaka novotarija zabluda).
Pojasnio nam je, sallallahu alejhi ve sellem, u ovom hadisu ko se slijedi kada se ljudi raziđu, kao što je pojasnio da sve što se suprostavi sunnetu od riječi ili djela da je novotarija, a svaka novotarija je zabluda).
Da nas Allah uputi na ono što On voli i čime je zadovoljan, a Allaha molimo da oprosti, nama, roditeljima, porodicama i svim muslimanima. Neka je salavat i selam na Allahova Poslanika, na njegovu porodicu i ashabe.
www.dzemat-sabah.com
Nema komentara:
Objavi komentar