Uzvišeni Allah veli:
Allah je poslije toga onome kome je htio oprostio, a Allah prašta i samilostan je. O vjernici, mnogobošci su sama pagan, i neka više ne dolaze na hadžđž Časnom hramu poslije ovogodišnjeg hadždža. A ako se bojite oskudice, pa Allah će vas, ako hoće, iz obilja Svoga imućnim učiniti. Allah, doista, sve zna i mudar je. (Et-Tewbe, 27.-28.)
Od Ebu Hurejre, neka je Allah sa njim zadovoljan, se prenosi da je rekao: "Dok smo bili u džamiji, pred nas je izašao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i rekao: 'Krenite prema Jevrejima!' - pa smo zajedno sa njim krenuli. Kada smo stigli do Bejtu-l-medarisa, Allahov Poslanik, s.a.v.s., ih je počeo dozivati: 'O jevrejski skupu, primite Islam, bićete spašeni!' - pa su odgovorili: 'Čuli smo te, o Ebu Kasime.' Allahov Poslanik, s.a.v.s., im je na to rekao: 'To sam htio čuti.' i opet ponovio: 'Primite Islam, bićete spašeni!' - pa su opet odgovorili: 'Čuli smo te, o Ebu Kasime!' Allahov Poslanik je ponovo rekao: 'To sam htio čuti.' Treći put im je rekao: 'Znajte da je ovo Allahova i Njegova Poslanika zemlja i da sam došao da vas iz nje iselim, pa ko ima šta prodati neka proda. U suprotnom zapamtite da ova zemija pripada Allahu i Njegovu Poslaniku!'" Ova) hadis spada u kategoriju "muttefekun 'alejhi" hadisa i u ovoj verziji ga navodi Buharija.
U drugom hadisu, koji je također "muttefekun 'alejhi", Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao. "Protjerajte višebošce sa Arapskog poluotoka!"
Allahov Poslanik, s.a.s.v., je, također, rekao: "Sa Arapskog poluotoka ću protjerati Jevreje i kršćane, tako da će na njemu ostati samo muslimani." Hadis navodi Muslim.
Iz navedenih i drugih tekstova se jasno vidi do koje je mjere Islam vodio brigu da poštedi muslimane suživota sa nevjernicima, prvenstveno iz bojazni da se muslimani za njima ne bi počeli povoditi i naklonost im poklanjati i slično, što im je Allah zabranio.
Imam Šafija, Allah mu se smilovao, kaže da je nemuslimanima zabranjen ulazak u Hidžaz; tj. Mekku, Medinu, Jemamu i okolna sela, a u ostalom dijelu, van Harema, zabranjeno im je da se naseljavaju i tu žive, bez obzira radilo se o sljedbenicima Knjige ili drugima, s tim što sljedbenik Knjige uz specijalnu dozvolu vladara (imama), ako je u interesu muslimana, može nakratko ući, prenijeti poruku i isporučiti robu potrebnu muslimanima. Ako mu se odobrava ulazak radi trgovine i ako to muslimanima nije neophodno, može mu se uvjetovati da jedan dio robe ostavi muslimanima, s tim što njegov boravak ne može biti duži od tri dana. (Od ovoga se izuzimaju gore navedena mjesta). Osvrćući se na Šafijin stav, Ibn el-Kajjim, Allah mu se smilovao, kaže: "Što se tiče mekkanskog Harema u njega nemusliman ne može kročiti ni pod kojim uvjetom, ma kakvi razlozi bili. Ako bi izaslanik nemusliman došao sa kakvom važnom porukom, vladar (imam) mu neće dati dozvolu za ulazak, nego će poslati svoga namjesnika ili nekoga drugog u koga ima povjerenje da se sa njim sretne. Što se tiče Medine u nju nemusliman može ući (ali ne i boraviti) ako nosi kakvu poruku, robu za muslimane i slično."
PRIGOVOR I ODGOVOR
Ako neko prigovori daje Uzvišeni Allah u Svojoj Knjizi ulazak u Časni hram zabranio višebošcima i da tu nisu doslovno spomenuti sljedbenici Knjige, jer je Poslanikov izaslanik prilikom Velikog hadždža objavio da nakon ovogodišnjeg hadždža više ne dolaze na hadždž višebošci, a višebošci su idolopoklonici, a ne i sljedbenici Knjige , naš odgovor bi bio:
O tome da li se sljedbenici Knjige podrazumijevaju pod riječi "višebošci" ima dva mišljenja:
1. Ibn Omer, neka je Allah sa njim i sa njegovim ocem zadovoljan, i neki drugi, smatraju da su i oni višebošci. Abdullah b. Omer, neka je Allah sa njim i njegovim ocem zadovoljan, kaže: "Ne vidim kud će vise višeboštvo od onog ko kaže da je Mesih (sin Merjemin) Sin Božiji ili da je Uzejr sin Božiji, Zar za njih Uzvišeni Allah nije rekao:
Oni, pored Allaha, bogovima smatraju svećenike svoje i monahe svoje i Mesiha, sina Merjemina, a naređeno im je da samo jednog Allaha obožavaju, - nema boga osim Njega. On je vrlo visoko iznad onih koje Njemu ravnim smatraju. (Et-Tewbe, 31.)
2. Po drugom mišljenju sljedbenici Knjige se ne podrazumijevaju pod riječi "višebošci"- jer ih je Allah na drugom mjestu drugačije opisao:
Oni koji su vjerovali, pa i one koji su bili Jevreji, i kršćani, i Sabijci... (El-Bekare, 62.)
O ovome Ibn Tejmijja, Allah mu se smilovao, kaže: "U osnovi njihova vjerovanja nekada je, zapravo, bio monoteizam. To znači da oni u osnovi nisu višebošci, jer se višeboštvo, naknadno, uvuklo u njihovu vjeru, a u osnovi ga nije bilo. Čak i pod pretpostavkom da se oni doslovno i ne spominju u ajetu, značenje ajeta ih obuhvaća, budući da su i oni pogan i da im je zabranjen ulazak u Časni hram.
Svi ashabi i imami (mezheba) bez izuzetka iz riječi Uzvišenog: I neka više ne dolaze na hadždž Časnom hramu poslije ovogodišnjeg hadždžal razumjeli su da se to odnosi na Mekku i njen Harem i niko od njih to nije razumio da se to odnosi samo na Ka'bu i prostor oko nje po kome se obavlja tavaf. Kada je objavljen ovaj ajet Jevreji su još uvijek bili u Hajberu i njegovoj okolini i nije im bilo zabranjeno da ulaze u Medinu."
Preuzeto iz djela: "Ljubav prema dobru i mrznja prema zlu u Islamu" – Dr Seid Kahtani
Priredio:
Muhamed Dolaku