Rušenje preko 2.000 objekata, kao dio prve faze proširenja sjevernog dvorišta Velike Džamije, gotovo je završeno, izjavio je El Turaimi Assam, zamjenik predsjednika komiteta koji nadgleda proširenje.
Oko 30 milijardi saudijskih rijala isplaćeno je vlasnicima 2.250 objekata, dok će preostala naknada isplatiti nakon završetka procesa. "Potreban je još 961 objekat za drugu fazu projekta, što je u najveće proširenje u historiji Velike Džamije", rekao je El Turaimi.Proširenje koje će kad bude završeno promjeniti izgled Velike Džamije, naređeno je od strane čuvara Dva sveta Hrama kralja Abdullaha još u januaru 2008. godine, i omogućit će smještaj za dodatnih 500.000 vjernika u ogromnom prostoru za namaz koji će se napraviti u sjevernim i sjeverozapadnim djelovima džamije.
Proširenje obuhvata površinu od 370.000 kvadratnih metara, a uključuje izgradnju novih hotela, stambenih objekata, trgovačkih centara i javnih komunalnih usluga.
El Turaimi je izjavio da su vlasnicima objekata pružena alternativna zemljišta ili gotovina. "Postoje izvjesni objekti čiji vlasnici se još nisu pojavili pred Komitetom s dokazom o imovini. Takva imovina će se registrovati kao državno vlasništvo. I ukoliko budu se u budućnosti javila potraživanja od vlasnika njima će biti isplaćena naknada kad potrebna procedura bude završena", rekao je on, dodajući da nekretnine vrijednuju stučnjaci iz raznih agencija i odjela.
Prema El Turaimiju, objekti koji će biti oduzeti u drugoj fazi uključuju 386 parcela za proširenje sjevernog dvorišta. 341 parcelu za izgradnju pješačkih tunela i 235 parcela za centralnu stanicu.
Postojat će dva pješačka tunela koja će voditi do Velike Džamije, jedan koji će počinjati od sjedišta Civilne odbrane u el Hadžun ulici, i drugi od pijace zeleni u ulici Omera bih Abdul Aziza. Tu će također postojati tuneli za hitne slučajeve koji će početi od ulice Halid el-Velida i spajat će se s ova dva tunela.
U međuvremenu, Saad el-Šerif, stručnjak za nekretnine, je izjavio kako je kupovina nekretnina za drugu fazu proširenja i nužna visoka likvidnost podstakla gradsko tržište nekretnina. "Vrijednosti nekretnina su skočile od 300.000 do 450.000 saudijskih rijala. Vlasnici pojedinih objekata odlažu prodaju, dok su pojedini udvostručili svoje cijene. Veliki broj građana, čije zemljište je oduzeto za proširenje, preselio se negdje drugdje i izgradili sebi stanove ", dodao je.
IslamBosna.ba
Es-selamu alejkum.Blog stranica "Islamhaqq" je edukativno-informativna stranica islamskog i drugog sadržaja. Dobro dosli.
Islamski video
''Reci: 'Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!' – a Allah prašta i samilostan je".(Ali Imran31)
petak, 24. prosinca 2010.
Islam i nova godina
U hadisu koji bilježe imami Buharija i Muslim, a prenosi Ebu Hurejre, Muhammed,sallallahu alejhi ve sellem., je rekao: ''Slijedit ćete običaje naroda prije vas, pedalj po pedalj, lakat po lakat, sve dotle da kada bi oni ušli u gušterovu rupu i vi biste za njima.'' ''Jesu li to židovi i kršćani?''- upitali smo. ''A ko drugi?'', odgovori Muhammed,sallallahu alejhi ve sellem Vjerovatno je najbolji primjer i dokaz slijepog slijeđenja tuđih običaja proslavljanje Nove godine koji je u svojoj osnovi kršćanski praznik...
PREPOPRUČUJEMO PREDAVANJE O NEISLAMSKIM PRAZNICIMA - DOWNLOAD
Ustvari, Nova godina, koja se kao praznik proslavlja 31. decembra, i Božić, koji se proslavlja 25. decembra, su povezani vjerskom niti koja se jasno prepoznaje kroz lik ''svetog'' Nikole, ili ti Djeda Mraza, zatim kićenjem jelki i ostalim mnogobrojnim simbolima kršćanstva. Ovdje se, dakle, radi o vjeri, o životnim principima,
o identitetu. Muslimani ne bi smjeli sebi dozvoliti da pomiješaju lončiće i da odstupe od uzvišenih principa vjere islama zarad lažnog suživota i neopravdane ljutnje i kritika onih koji nisu muslimani, a koji itekako drže do svog identiteta i svojih vjerskih ubjeđenja i koji traže da se muslimani odreknu onoga čega se oni sami nikad ne bi odrekli.
Kao da suživot zavisi od nas, i kao da dobrosusjedski odnosi zavise od toga hoćemo li mi čestitati i učestvovati s kršćanima u njihovim praznicima. Pa da od toga zavisi suživot vjerovatno nas Srbi i Hrvati nikada ne bi napali niti počinili genocid nad nama, ali.... Kad kažemo da se ovdje radi o vjeri, onda to znači da se u svim stvarima i svim životnim pitanjima moramo vratiti islamskim izvorima ako želimo da o nečemu donesemo ispravan sud. Islam ima jasan stav kad su u pitanju kršćanski, židovski i svi neislamski praznici, i taj stav je temelj vjere islama.
Slaveći Božić, kršćani, ustvari, slave rođenje Boga, Allahu se utječemo od tog iskrivljenog vjerovanja, ili Božijeg sina, zavisno od toga kako ko od njih gleda na osobu Isa, a.s., i njegovu majku, časnu i čestitu ženu, Merjem, a.s. Pobijajući iskrivljeno vjerovanje kršćana i dogmu o trojstvu, Allah, s.v.t., u Kur'anu kaže: "Nevjernici su oni koji govore: ''Bog je – Mesih, sin Merjemin!'' A Mesih je govorio: ''O sinovi Israilovi, klanjajte se Allahu, i mome i vašem Gospodaru! Ko drugog Allahu smatra ravnim Allah će mu ulazak u Džennet zabraniti i boravište njegovo će Džehennem biti; a nevjernicima neće niko pomoći.'' (Al-Maide, 72.)
Nakon toga Allah, s.v.t., kaže: "Nevjernici su oni koji govore: ''Allah je jedan od trojice!'' A samo je jedan Bog! I ako se ne okane onoga što govore, nesnosna patnja će, zaista, stići svakog od njih koji nevjernik ostane. (Al-Maide, 73.) A onda Allah, s.v.t., upozorava na pravu istinu o Isa, a.s., i kaže: Mesih, sin Merjemin, samo je Poslanik, i prije njega su dolazili i odlazili poslanici, a majka je njegova uvijek istinu govorila; i oboje su hranu jeli. Pogledaj kako im Mi iznosimo jasne dokaze, i pogledaj, zatim, njih kako se odmeću." (Al-Maide, 75.)
Zar ovi ajeti nisu sasvim jasni, i zar ubijeđeni musliman može sebi dozvoliti da učestvuje u proslavljanju praznika koji su u svojoj biti veliki grijeh prema Allahu, s.v.t. Poznati islamski učenjak Ibnul-Kajjim, u svom djelu ''Ahkamu ehlu-z-zimme'', kaže: ''Što se tiče čestitanja onoga što je isključivo vjerskog karaktera, to je zabranjeno po konsenzusu islamskih učenjaka, kao što je čestitanje kršćanskih i židovskih praznika riječima: 'Srećan ti praznik', i sl. Ako to i nije čin nevjerstva, to je u najmanju ruku haram, jer je na stepenu čestitanja sedžde idolu, i to je opasnije od toga da nekome čestitamo pijenje alkohola, ili činjenje bluda. Onaj ko nekome čestita griješenje, novotariju i nevjerstvo izlaže sebe Allahovoj srdžbi i kazni.''
Muhammed,sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio proslavljanje džahilijetskih praznika koje je zatekao u Medini, rekavši da ih je Allah zamijenio boljim danima, a to su dani Bajrama. Poslaniksallallahu alejhi ve sellem nije, dakle, potvrdio te praznike, a da jeste, oni bi se i dalje proslavljali. Proslavljanje neislamskih praznika je svojevrsni vid oponašanja na koje je upozorio Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekavši: ''Ko oponaša jedan narod on njemu i pripada.'' (Buharija i Muslim)
Ako bi neko rekao da time ne želi oponašanje i poistovjećivanje, mi mu kažemo da je to opet haram, jer Poslanik,sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio klanjanje namaza u vrijeme izlaska i zalaska Sunca samo zbog toga što tada obožavaoci Sunca čine sedždu Suncu. A o suludom trošenju novca koji se izdvaja iz državnog budžeta da bi se nakitili i nakinđurili gradovi, zgrade i ulice, zbog čega niko neće odgovarati niti polagati račun, o orgijama, nemoralu, prostaklucima i ludovanju u noći kojoj su, sukladno svome ponašanju oni koji je slave i dali ime ''luda noć'', da i ne govorimo. Istinu je rekao Uzvišeni Allah: ''Nisu slijepe oči, već srca u grudima.''
Abdussamed Busatlic
PREPOPRUČUJEMO PREDAVANJE O NEISLAMSKIM PRAZNICIMA - DOWNLOAD
Ustvari, Nova godina, koja se kao praznik proslavlja 31. decembra, i Božić, koji se proslavlja 25. decembra, su povezani vjerskom niti koja se jasno prepoznaje kroz lik ''svetog'' Nikole, ili ti Djeda Mraza, zatim kićenjem jelki i ostalim mnogobrojnim simbolima kršćanstva. Ovdje se, dakle, radi o vjeri, o životnim principima,
o identitetu. Muslimani ne bi smjeli sebi dozvoliti da pomiješaju lončiće i da odstupe od uzvišenih principa vjere islama zarad lažnog suživota i neopravdane ljutnje i kritika onih koji nisu muslimani, a koji itekako drže do svog identiteta i svojih vjerskih ubjeđenja i koji traže da se muslimani odreknu onoga čega se oni sami nikad ne bi odrekli.
Kao da suživot zavisi od nas, i kao da dobrosusjedski odnosi zavise od toga hoćemo li mi čestitati i učestvovati s kršćanima u njihovim praznicima. Pa da od toga zavisi suživot vjerovatno nas Srbi i Hrvati nikada ne bi napali niti počinili genocid nad nama, ali.... Kad kažemo da se ovdje radi o vjeri, onda to znači da se u svim stvarima i svim životnim pitanjima moramo vratiti islamskim izvorima ako želimo da o nečemu donesemo ispravan sud. Islam ima jasan stav kad su u pitanju kršćanski, židovski i svi neislamski praznici, i taj stav je temelj vjere islama.
Slaveći Božić, kršćani, ustvari, slave rođenje Boga, Allahu se utječemo od tog iskrivljenog vjerovanja, ili Božijeg sina, zavisno od toga kako ko od njih gleda na osobu Isa, a.s., i njegovu majku, časnu i čestitu ženu, Merjem, a.s. Pobijajući iskrivljeno vjerovanje kršćana i dogmu o trojstvu, Allah, s.v.t., u Kur'anu kaže: "Nevjernici su oni koji govore: ''Bog je – Mesih, sin Merjemin!'' A Mesih je govorio: ''O sinovi Israilovi, klanjajte se Allahu, i mome i vašem Gospodaru! Ko drugog Allahu smatra ravnim Allah će mu ulazak u Džennet zabraniti i boravište njegovo će Džehennem biti; a nevjernicima neće niko pomoći.'' (Al-Maide, 72.)
Nakon toga Allah, s.v.t., kaže: "Nevjernici su oni koji govore: ''Allah je jedan od trojice!'' A samo je jedan Bog! I ako se ne okane onoga što govore, nesnosna patnja će, zaista, stići svakog od njih koji nevjernik ostane. (Al-Maide, 73.) A onda Allah, s.v.t., upozorava na pravu istinu o Isa, a.s., i kaže: Mesih, sin Merjemin, samo je Poslanik, i prije njega su dolazili i odlazili poslanici, a majka je njegova uvijek istinu govorila; i oboje su hranu jeli. Pogledaj kako im Mi iznosimo jasne dokaze, i pogledaj, zatim, njih kako se odmeću." (Al-Maide, 75.)
Zar ovi ajeti nisu sasvim jasni, i zar ubijeđeni musliman može sebi dozvoliti da učestvuje u proslavljanju praznika koji su u svojoj biti veliki grijeh prema Allahu, s.v.t. Poznati islamski učenjak Ibnul-Kajjim, u svom djelu ''Ahkamu ehlu-z-zimme'', kaže: ''Što se tiče čestitanja onoga što je isključivo vjerskog karaktera, to je zabranjeno po konsenzusu islamskih učenjaka, kao što je čestitanje kršćanskih i židovskih praznika riječima: 'Srećan ti praznik', i sl. Ako to i nije čin nevjerstva, to je u najmanju ruku haram, jer je na stepenu čestitanja sedžde idolu, i to je opasnije od toga da nekome čestitamo pijenje alkohola, ili činjenje bluda. Onaj ko nekome čestita griješenje, novotariju i nevjerstvo izlaže sebe Allahovoj srdžbi i kazni.''
Muhammed,sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio proslavljanje džahilijetskih praznika koje je zatekao u Medini, rekavši da ih je Allah zamijenio boljim danima, a to su dani Bajrama. Poslaniksallallahu alejhi ve sellem nije, dakle, potvrdio te praznike, a da jeste, oni bi se i dalje proslavljali. Proslavljanje neislamskih praznika je svojevrsni vid oponašanja na koje je upozorio Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekavši: ''Ko oponaša jedan narod on njemu i pripada.'' (Buharija i Muslim)
Ako bi neko rekao da time ne želi oponašanje i poistovjećivanje, mi mu kažemo da je to opet haram, jer Poslanik,sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio klanjanje namaza u vrijeme izlaska i zalaska Sunca samo zbog toga što tada obožavaoci Sunca čine sedždu Suncu. A o suludom trošenju novca koji se izdvaja iz državnog budžeta da bi se nakitili i nakinđurili gradovi, zgrade i ulice, zbog čega niko neće odgovarati niti polagati račun, o orgijama, nemoralu, prostaklucima i ludovanju u noći kojoj su, sukladno svome ponašanju oni koji je slave i dali ime ''luda noć'', da i ne govorimo. Istinu je rekao Uzvišeni Allah: ''Nisu slijepe oči, već srca u grudima.''
Abdussamed Busatlic
Ako voliš Poslanika onda budio kao on
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada ničemu nije našao mahanu.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada nije kudio hranu, ako je imao potrebu za njom, jeo bi je, u protivnom bi je ostavio.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi se susretao s drugima prvi bi nazivao selam.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, sjedio bi sa siromasima.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, sjedao bi na zadnje mjesto gdje bi završavao red onih koji bi sjedili na skupu.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je najhrabriji čovjek.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, stidio se više od djevojke u svojoj kući.
- Od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nikada ništa nije zatraženo pa da je rekao: „Ne.“
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je blag prema neznalicama, strpljiv na uvredama.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, predavao bi se potpuno onome s kim bi razgovarao tako da bi njegov sagovornik pomislio da je on Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, najdraži čovjek.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi primjetio da nekoga raduje da mu se obrati, zastao bi i saslušao ga.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prezirao je da neko ustaje pred njim, kao što je prezirao da se pretjeruje u njegovom hvaljenju.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi nešto prezirao, to bi se primjetilo na njegovom licu.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada se ne bi uzdizao i hvalio nakon pobjede, već je bio ponizan Allahov rob.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je skroman po pitanju dunjaluka.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prezirao je laž.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najviše je volio ustrajno djelo pa makar ono bilo i malo.
nur-islam.com
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada nije kudio hranu, ako je imao potrebu za njom, jeo bi je, u protivnom bi je ostavio.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi se susretao s drugima prvi bi nazivao selam.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, sjedio bi sa siromasima.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, sjedao bi na zadnje mjesto gdje bi završavao red onih koji bi sjedili na skupu.
*******
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je najdarežljiviji čovjek.- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je najhrabriji čovjek.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, stidio se više od djevojke u svojoj kući.
- Od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nikada ništa nije zatraženo pa da je rekao: „Ne.“
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je blag prema neznalicama, strpljiv na uvredama.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, davao bi prednost desnoj strani koliko god je mogao, prilikom čišćenja, oblačenja obuće, češljanju i svim drugim stvarima.
*******
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, smiješio bi se u lice onome s kim bi razgovarao, uzimao bi ga za ruku i ne bi je prvi puštao.- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, predavao bi se potpuno onome s kim bi razgovarao tako da bi njegov sagovornik pomislio da je on Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, najdraži čovjek.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi primjetio da nekoga raduje da mu se obrati, zastao bi i saslušao ga.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prezirao je da neko ustaje pred njim, kao što je prezirao da se pretjeruje u njegovom hvaljenju.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi nešto prezirao, to bi se primjetilo na njegovom licu.
*******
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada nikoga nije udario svojom ruku osim u borbi na Allahovom putu.- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada se ne bi uzdizao i hvalio nakon pobjede, već je bio ponizan Allahov rob.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je skroman po pitanju dunjaluka.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prezirao je laž.
- Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najviše je volio ustrajno djelo pa makar ono bilo i malo.
nur-islam.com
Hutba-Sadaka – zaštita i lijek mu'mina
Hatib: Nezim Halilović Muderris.Braćo i sestre u islamu! Danas 18. muharrema 1432. god. po H., 24. decembra 2010. godine, hutbu sam naslovio sa Sadaka - zaštita i lijek mu’mina. Govoriti o sadaki i davati sadaku, u ovom našem vremenu i okruženju, je naša velika zadaća, koju mnogi od nas, svjesno ili nesvjesno, zanemarujemo - a mnogo je onih koji imaju pravo na nju i mnogo je nas koji imamo obavezu da je damo. Znajmo, braćo i sestre, da nam sadaka otvara vrata opskrbe i trasira put dobra, pa je ne zanemarujmo, već sadakom tragajmo za obilnom opskrbom da bi nam Allah, subhanehu ve te'ala, dao bereket i u malo imetka!
Namazom i sadakom se treba pripremati za Dan polaganja računa, kao što stoji u 31. ajetu Sure Ibrahim: ''Reci vjernicima, robovima Mojim, da namaz obavljaju i da udjeljuju i tajno i javno, dio onoga što im Mi darujemo, prije nego što nastupi Dan u kojem neće biti trgovanja ni prijateljstva!''
Sadakom, braćo i sestre, Allah, subhanehu ve te'ala, otklanja iskušenja i otvara nam vrata dobra i sreće, kao što stoji u 60. ajetu Sure Er-Rahman: Zar je nagrada za dobro, osim dobro?
Ti si, brate i sestro, svojom sadakom vratio na lica siromaha osmijeh i sreću, onda kada su oni bili u teškom iskušenju, tako da je tvoja sadaka došla kao svjetlost, koja je obasjala tminu koja ih je uništavala. Slava Onome Koji nas je učinio od onih koji donose svjetlost i Koji u naša srca donosi svjetlost i jača nam iman! Onaj ko malo da, Allah će njemu dati mnoge više, jer su kod Njega riznice nebesa i Zemlje.
Zato, braćo i sestre, tražimo opskrbu u sadaci i ne škrtarimo u našim imecima u pogledu Allahovih, dželle še'nuhu, propisa, jer je Allah Onaj Koji obilno daje! Ako ne budemo davali, ni On nama neće dati! U svim Allahovim, subahenhu ve te'ala, blagodatima imaju i drugi svoj hakk (pravo), pa onaj ko svoje pravo ustupi drugome, njemu će biti povećano njegovo pravo, a onaj ko drugome uskrati njegovo pravo i njemu će biti uskraćena njegova prava.
Sadaka je zaštita, pa neka su sretni oni koji pomažu drugima! Zato jačajmo naš iman i štitimo se sadakom, zaštitimo imetke zekatom i otklonimo talase nevolja dovama! Dajimo sadaku, jer onaj ko daje sadaku, on trguje sa Allahom, a onaj ko s Njim trguje sigurno je na dobitku!
Gdje su oni koji trguju sadakom, gdje su oni koji daju da bi dobili, gdje su oni koji čiste svoje imetke kroz zekat i gdje su oni koji žele trgovinu s Allahom? To su oni koji razumiju 261. ajet Sure El-Bekare:
Oni koji imanja svoja troše na Allahovom putu sliče onome koji posije zrno iz kojeg nikne sedam klasova i u svakom klasu po stotinu zrna. – A Allah će onome kome hoće dati i više; Allah je neizmjerno dobar i sve zna.
Oni koji na islamski način trguju sa Allahom, subhanehu ve te'ala, tj. oni koji daju sadaku, koji čiste imetak kroz zekat i koji troše imetke na Allahovu putu, oni će imati dobit i više od sedam stotina puta, a na dunjaluku nema banke ili pojedinca koji mogu i žele dati toliku halal dobit!
Oni koji imanja svoja troše na Allahovom putu sliče onome koji posije zrno iz kojeg nikne sedam klasova i u svakom klasu po stotinu zrna. – A Allah će onome kome hoće dati i više; Allah je neizmjerno dobar i sve zna.
Oni koji na islamski način trguju sa Allahom, subhanehu ve te'ala, tj. oni koji daju sadaku, koji čiste imetak kroz zekat i koji troše imetke na Allahovu putu, oni će imati dobit i više od sedam stotina puta, a na dunjaluku nema banke ili pojedinca koji mogu i žele dati toliku halal dobit!
Sadakom se, braćo i sestre, trebamo pripremati za Sudnji dan, kao što stoji u hadisu koji bilježi imam Buharija: Prenosi Adi ibn Hatim, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: Nema nikoga od vas, a da sa njim neće razgovarati Allah, a između njih neće biti posrednika, pa će pogledati na svoju desnu stranu i neće vidjeti ništa, osim ono što je pripremio, pa će pogledati na svoju lijevu stranu i neće vidjeti ništa, osim ono što je pripremio i pogledat će ispred sebe i vidjet će samo pred svojim licem vatru, pa se čuvajte vatre makar s pola hurme! (Buharija)
Kada je Sufjan Es-Sevri, ugledao siromaha koji je došao da prosi na njegovim vratima, obradovao se i rekao: "Dobro mi došao onaj koji će očistiti moje grijehe!" A El-Fudajl ibn Ijjad je imao običaj reći: "Kako su prosjaci samo dobri ljudi!? Oni nose naše opskrbe ka ahiretu bez ikakve naknade za to! Nose ih sve dok ih ne stave na vagu pred Uzvišenim Allahom!"
Koristi sadake su:
1. Gasi srdžbu Allaha, subhanehu ve te'ala: Tajna sadaka gasi srdžbu Gospodara i otklanja loš svršetak (smrt)! (Tirmizija)
2. Briše grijehe i otklanja vatru: Sadaka briše grijehe, kao što voda gasi vatru! (Hadis)
3. Štiti od vatre: Čuvajte se vatre pa makar s pola hurme!(Hadis)
4. Onaj koji daje sadaku bit će na Sudnjem danu u hladu svoje sadake: Svaki čovjek će biti u hladu svoje sadake, dok se ne presudi ljudima! (Hadis) Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je spomenuo u drugom hadisu među sedam osoba, koje će biti u Allahovoj, hladovini kada druge hladovine ne bude bilo, i onoga koji daje sadaku tajno: i čovjek koji daje sadaku tajno tako da njegova ljevica ne zna šta daje desnica! (Hadis)
5. Ona je lijek za tjelesne bolesti: Liječite vaše bolesne sadakom! (Hadis) Prenosi Ibn Šekik: “Čuo sam čovjeka, koji se obratio Ibn Mubaraku sa pitanjem: 'Može li mi pomoći, jer već sedam godina na koljenu ima otvorenu ranu, koja ne može da zamladi, a liječio sam je na razne načine i obišao sam mnoge doktore?' Reče mu Ibn Mubarak: 'Idi i iskopaj bunar, tamo gdje ima potreba za vodom, a ja se nadam da će tamo inša-Allah proključati voda i tvoja rana zamladiti!' Tako čovjek uradi i ozdravi!”
6. Lijek za bolesti srca: Ako želiš da ti omekša srce, nahrani miskina (bijednika) i pomiluj glavu jetima! (Hadis - Ahmed)
7. Allah sadakom otklanja od ljudi razne vrste nevolja, pa makar oni bili nasilnici i grješnici.
8. Meleki za darežljivce mole Allaha, subhanehu ve te'ala: Nema niti jednog dana u kojem osvanu robovi, a da ne dođu dva meleka, pa je dan kaže: 'Allahu, daj darežljivcu imetak!' A drugi kaže: 'Allahu, daj škrtici propast!'“(Hadis – Buharija)
9. Allah darežljivcu daje bereket u imetku: Sadaka ne umanjuje imetak! (Hadis)
10. Ljudima od imetka ostaje samo ono što podijele, kao što stoji u 272. ajetu Sure El-Bekare: Što date od dobra, to je vaše! Kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pitao Aišu, radijallahu anha, šta je ostalo od zaklane ovce, ona je kazala: "Ostala je samo plećka!" Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: Ostalo je sve osim plećke! (Muslim)
11. Allah darežljivcima uvećava nagradu, kao što stoji u 18. ajetu Sure El-Hadid: Onima koji sadaku budu udjeljivali i onima koje je budu udjeljivale, i koji drage volje Allahu budu zajam davali – mnogostruko će se vratiti i njih čeka nagrada plemenita.
12. Darežljivac će na Sudnjem danu biti prozvan s posebnih varata, koja se zovu Vrata sadake.
13. Sadakom se proširuju duša i srce - što potvrđuju hadisi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a Allah, subhanehu ve te'ala, u 9. ajetu Sure El-Hašr, kaže: A oni koji se učuvaju škrtosti, oni će sigurno uspjeti!
14. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, izjednačava sadaku i učenje Kur’ana. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: Nema zavidnosti osim u dva slučaja: čovjeku kojem je Allah dao Kur’an, pa on noći i dane provodi s njim i čovjeku kojem je Allah dao imetak, pa ga on dijeli noću i danju! (Hadis)
15. Sadaka čisti imetak od laži, lažne zakletve i nemara: O trgovci, prodaju prate ružan govor i lažna zakletva, pa je čistite sadakom! (Hadis - Ahmed)
Braćo i sestre, budimo od onih koji daju sadaku, izvršavajmo sve naše obaveze, natječimo se u dobru i pripremajmo se za Dan polaganja računa, kada će se gledati samo dobra djela!
Braćo i sestre, budimo od onih koji daju sadaku, izvršavajmo sve naše obaveze, natječimo se u dobru i pripremajmo se za Dan polaganja računa, kada će se gledati samo dobra djela!
Molim Allaha, dželle še'nuhu, da nam pomogne da sačuvamo svjetlo islama, da nas učini od onih koji slijede sunnet Poslanikov, sallallahu 'alejhi ve sellem, da nas učini od onih koji daju sadaku i druge podstiču na to, da nas sačuva iskušenja koja ne možemo podnijeti, da našu djecu i potomke učini radostima naših očiju i srca, da nam bude milostiv na Sudnjem danu i u Džennetu nas počasti društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi! Amin!
Sarajevo: 18. muharrem 1432. god. po H. / 24. decembar 2010. god.
Hutba: Džamija "Kralj Fahd"
Nezim Halilović Muderris
Sarajevo: 18. muharrem 1432. god. po H. / 24. decembar 2010. god.
Hutba: Džamija "Kralj Fahd"
Nezim Halilović Muderris
Pretplati se na:
Postovi (Atom)