Islamski video

''Reci: 'Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!' – a Allah prašta i samilostan je".(Ali Imran31)

četvrtak, 23. prosinca 2010.

Nema vjere bez ljubavi a nema ljubavi bez selama!

Nema sumnje da je glavni cilj svakog muslimana Allahov dž.š., raziluk i zadovoljstvo, prije ičijeg drugog raziluka i zadovoljstva, i također nema sumnje u to da će ljudi bježati od nas ako se budemo kitili svojstvima oholosti, grubosti, malograđanstva kao i krutosti srca. Spojiti između onoga što Allah dž.š., voli i onoga što ljudi vole – nije teško, ako se budemo pridržavali šeri'atskih propisa kao i hikmeta i mudrosti koja je izgubljena stvar svakog muslimana – uzme je gdje god je nađe!

Šta podrazumjevamo pod onim što ljudi poštuju, cijene i vole: u globalu je to jedan splet ili paket sifata i svojstava uzvišenih, plemenitih i svima ljupkim i dragim. Ako se ta svojstva nađu kod jednog muslimana – ljudi će takvu osobu poštivati, voljeti i cijeniti, do njegovog stava i riječi će držati, i njegove upute i savjete će prihvatati i primati.

Na ovom stepenu ahlaka je prvashodno bio naš Poslanik s.a.w.s., koji treba da nam je uzor u svakom aspektu života. Alija r.a., opisujući našeg Poslanika s.a.w.s., između ostalog nabraja i sljedeće: "Ko bi ga najedanput vidio – uplašio bi se od njega, ali ako se s njime malo više družio – zavolio ga je!" (Sunen Tirmizi, br.3638.)

Dakle, svaki musliman mora da radi na tome da bude omiljen i drag ljudima oko sebe, što je generalni uslov otvaranja tuđih srca radi primanja islama ili radi prihvatanja i sprovođenja u praksu islamskih zakona i propisa.

Ebu Hurejre r.a., je, nakon što mu je majka prigrlila islam, zamolio Poslanika s.a.w.s., da mu prouči dovu – ali ne dovu da bude bogat ili da ima mnogo djece ili da ima dug život i slično, već da mu prouči dovu da Allah dž.š., učini da njega i njegovu majku zavole ostali muslimani, i da on i njegova majka zavole ostale muslimane.Poslanik s.a.w.s., je proučio: "Gospodaru moj, učini omiljenim i dragim svim mu'minima, ovog roba Tvog tj. Ebu Hurejru, i njegovu majku, i omili im i dragim im učini sve mu'mine. Ebu Hurejre r.a., dalje nastavlja pa kaže: "Nije se rodio mu'min, koji će samo čuti za mene a nije me vidio a da me nije volio!" (Muslim, br.2491.)

Nakon ovoga nije se začudit ashabu koji dolazi Poslaniku s.a.w.s., tražeći od njega da ga uputi na djelo zbog kojeg će ga Allah dž.š., zavoljeti i zbog kojeg će ga ostali svijet zavoljeti. Poslanik s.a.w.s., je ovog ashaba uputio na sebeb i faktor stjecanja te ljubavi i tog poštivanja od strane Allaha dž.š., kao i od strane svijeta, rekavši: "Budi zahid/skroman, na dunjaluku – voljeće te Allah dž.š., i budi zahid/skroman, spram onoga što je u rukama ljudi – voljeće te ljudi!" (Sunen, Ibnu Madždže, br.4102.)

Iz ove predaje se da zaključiti da su ashabi insistirali na tome da budu prihvaćeni, cijenjeni i poštovani od strane ostalog svijeta i da ih ljudi iz njihovog okruženja vole, kao i na tome da Allah dž.š., bude razi i zadovoljan njima.

Ashabi nisu smatrali da raziluk Božiji i raziluk ljudi mora doći u koliziju i međusobnu konfrotaciju. Na zadovoljstvo i ljubav od strane ljudi su gledali kao na djelo koje Allah dž.š., voli i kojim je zadovoljan, tako da je raziluk Allaha dž.š., i zadovoljstvo Njegovo krajnji cilj kojem su hlepili kako ashabi tako i sve generacije dobrih muslimana nakon njih.

Poslanik s.a.w.s., se znao "umiljavati" pojedincima koji su bili slabog imana davajući im izvjesne poklone, pridobijajući njihova srca – a sve s ciljem njihova izbavljenja od džehennemske vatre. Poslanik s.a.w.s., je rekao: "Ja ću dati nešto nekom čovjeku – a drugom koji će mi biti draži od njega, neću dati ništa, a sve iz bojazni da onaj prvi ne bude naglavačke bačen u džehennemsku vatru!" (Muttefekun 'alejh)

Poslanik s.a.w.s., je posebno insistirao na izgradnji mostova ljubavi, poštivanja i cijenjenja na relaciji između muslimanskih predstavnika, vođa, emira i imama i ostale muslimanske raje i opšteg svijeta, tražeći od svih njih da se međusobno poštuju, cijene i vole.

Poslanik s.a.w.s., je rekao: "Hoćete li da vas obavijestim o vašim najboljim i najgorim emirima/vođama? Vaši najbolji emiri/vođe su oni koje vi volite i koji vas vole, kojima učite dovu za tevfik i koji vama uče dovu za tevfik, a vaši najgori emiri/vođe su oni koje vi mrzite i koji vas mrze, i koje vi proklinjete i koji vas proklinju!" (Sunen Tirmizi, br.2264.)

Nema sumnje ni u to da ovo svojstvo islamskog ahlaka – ako ne bude iskreno i radi Allaha dž.š., može se pretvoriti u jednu vrstu licemjerja što ne smijemo nikada imati za cilj. Ako budemo voljeli druge ljude iskreno i u ime Allaha dž.š., Allah dž.š., će dati da se na takvu ljubav uzvrati poštivanjem i ljubavlju od ostalog svijeta, jer ćemo tek tada biti mi ti preko čijih ruku će sezati hajrati do ostalih ljudi.

Na svakom mu'minu je obaveza: "Da voli čovjeka ni zbog čega drugog već radi Allaha dž.š." (Buhari) – a ako se takva ljubav ostvari, ona će nam ukazivati na savršenost vjere kod nekog čovjeka: "Ko bude volio radi Allaha, i mrzio radi Allaha, i ko bude davao radi Allaha i zabranjivao radi Allaha – taj je upotpunio svoj iman!" (Sunen Ebu Davud)

Postoje brojne predaje od Poslanika s.a.w.s., koje povezuju iman i vjerovanje sa sifatima i svojstvima omiljenosti i cijenjenosti kod ostalih ljudi, a jedna od tih predaja je i ov:

"Nećete ući u džennet sve dok ne budete vjerovali, a nećete vjerovati sve dok se ne budete međusobno voljeli. Hoćete li da vas uputim na nešto – ako ga budete praktikovali međusobno volit će te se? Širite i nazivajte jedni drugima selam!" (Sahihu Muslim)

Oni koji ne šire selam i koji ne nazivaju selam ostalim muslimanima ili pak ne odgovaraju na njihovo nazivanje selama – jedni su od onih koji među muslimanima šire mržnju ali u isto vrijeme su i jedni od mrskih i omraženih osoba, a na kraju može biti i da nisu uopšte vjernici – jer je Poslanik s.a.w.s., shodno ovom hadisu, rekao: "Ako bude imalo nazivanja selama imaće ljubavi a ako bude imalo ljubavi imaće i imana i vjere, a ako ne bude imalo selama neće imati ni ljubavi a ako ne bude imalo ljubavi neće imati ni imana niti vjere!"

Ovim hadisom, Poslanik s.a.w.s., nas je uputio na temelj među-muslimanske ljubavi koji je ujedno i jedan od temelja imana – a to je nazivanje selama, a nama su dobro poznati kroz istoriju oni koji su se na sve moguće načine borili da se selam ukine i da se muslimani međusobno ne pozdravljaju tim pozdravom!

Mu'az b. Džebel r.a., prenosi da je čuo Allahova Poslanika s.a.w.s., kako kaže slijedeće: "Oni koji se budu radi Mene voljeli biće na minberima od nura i svjetlosti, u društvu poslanika i šehida!" (Sunen Tirmizi, br.2390.)

Enes b. Malik r.a., prenosi da je neki čovjek došao Poslaniku s.a.w.s., pitajući ga: "Kada će Sudnji Dan? Poslanik s.a.w.s., ga upita: A šta si ti pripremio za na Sudnji Dan? Ovaj čovjek reče: Ljubav prema Allahu i Njegovom Poslaniku! Poslanik s.a.w.s., reče: Bićeš sa onima koji su ti dragi i koje budeš volio!" (Sahih Ibnu Huzejme, br.1796.) Enes r.a., dodade: Ničemu se nismo obradovali kao što smo se obradovali poslanikovim s.a.w.s., riječima: Čovjek će biti sa onim koga voli! Enes r.a., reče: Ja volim Poslanika s.a.w.s., i Ebu Bekra i Omera i ako nemam pri sebi djela koja su oni imali; nadam se društvu sa njima!" (Muttefekun 'alejh; Ebu Davud, br.5127.; el-Iman, Ibnu Mendeh, 1/439.)

Iz ovoga hadisa vidimo da će čovjek biti samo sa onima koje voli, a one koje ne voli neće biti sa njima, pa teško li se onda onima koji ne vole muslimane ili ih pak mrze a nadaju se da budu sa muslimanima sjutra u džennetu!

Od ključeva kojima se otvaraju tvrda i osora srca jeste čio i vedar susret ili doček uz trajan osmjeh na licu. Ashabi su opisivali Poslanika s.a.w.s., na sljedeći način: "Nisam vidio da se iko više smješio i osmjehivao ljudima od Poslanika s.a.w.s.!" (Sunen Tirmizi, br.3641.)

Ako je mogao čovjek kojem se sami Allah dž.š., 23 godine obraćao objavom - kur'anom i sunnetom, i koji se svakodnevno družio s melekom Džibrilom a.s., da bude komunikativan sa ljudima oko sebe i uvjek sa osmjehom na svome licu – šta bi onda trebali reći za one koji niti razgovaraju sa Allahom dž.š., niti im dolazi melek, niti sami za sebe znaju jesu li džennetlije ili džehennemlije – a toliku namrštenost i oholost primjećujemo na njihovim licima bivajući pošteđeni sunneta Poslanika s.a.w.s. - a to je samo jedan blagi i lijepi, ali iskreni, trajni i bratski osmjeh na licu pri susretu s nekim čovjekom a pogotovu ako je u pitanju musliman!

Od faktora koji proizvode ljubav i međusobno poštivanje jeste i ono što je Poslanik s.a.w.s., radio: "Kada bi prolazio pored djece – nazivao bi im selam!" (Kenzul-'Ummal, br.18497.)

"Poslanik s.a.w.s. - ako bi se neki čovjek usputio sa njime ne bi se rastao od njega sve dok ga ovaj ne ostavio, a ako bi se neko rukovao s njime Poslanik s.a.w.s., ne bi povlačio svoju ruku iz njegove sve dok sagovornik ne bi povukao svoju ruku. Ako bi neko od sagovornika zatražio od Poslanika s.a.w.s., da mu nešto šapne na uho Poslanik s.a.w.s., ne bi povlačio svoga uha sve dok čovjek ne bi završio s onim što je imao reći!" (Sahihul-Džami', br.4780.)

"Poslanik s.a.w.s., se starao o slabašnim muslimanima, posjećivao bi ih, obilazio bi njihove bolesne, i prisustvovao bi njihovim dženazama!"

"Poslanik s.a.w.s., nikada ni za šta ne bi rekao: Ne. Ako bi bio u stanju nešto učiniti, rekao bi: Da – a ako nije bio u stanju nešto učiniti ne bi rekao: Ne – već bi ćutao!"

Rezime:
  1. Spajati između onoga što Allah dž.š., voli i što ljudi vole – je šeri'atom propisana stvar.
  1. Nije sporno da te se ljudi po malo plaše i da te u isto vrijeme vole.
  1. Ashabi r.a., su bili oni koji su žudjeli za razilukom Allaha dž.š., ali su često puta Allahov raziluk tražili u raziluku ljudi oko njih: roditelja, rodbine, komšija...
  1. Određena vrsta umiljavanja je obavezna kako bi se pridobijala srca onih ljudi koji su slaboga imana kako bi ih spašavali džehennemske vatre.
  1. Kako se od opšte muslimanske raje traži da voli, poštuje i cijeni svoje emire i imame isto tako se i od muslimanski predstavnika traži da poštuju, cijene i vole obične muslimane.
  1. Ljubav ako nije iskrena i u ime Allaha dž.š. – pretvoriće se u licemjerstvo i munafikluk.
  1. Poslanik s.a.w.s., nas je podučio tome da postoji jaka veza između ljubavi i imana, pa ako ponestane ljubavi može ponestati i imana.
  1. Među-muslimansku ljubav ćemo širiti:
  1. nazivanjem selama
  2. ozarenošću i nasmijanošću lica
  3. lijepi susretom i dočekom
  4. druženjem sa slabima i siromašnima
  5. poniznošću spram ostalih muslimana i mu'mina.

Osnova svega je da budemo omiljeni i dragi Allahu dž.š., a ako nas On dž.š., zavoli – On će i učiniti da nas zavole i poštuju oni koji su na Zemlji.

Ako želiš da se tuđa srca otvore pred tobom nastoj svoje srce otvoriti pred Allahom dž.š., i nastoj svoje srce ispuniti Allahom dž.š., i ne dozvoli da tvoje srce obuzme išta drugo mimo Allaha dž.š..

Okiti se svojstvima koja urađaju ljubavlju i poštivanjem međ' ljudima, a ko ne bude u stanju okititi se ovim svojstvima, i ko ne bude u stanju otvarati i osvajati ljudska srca neće biti u stanju osvajati gradove niti zemlje! Ashabi su prije osvajanja Arabije, Persije, Iraka, Šama i Egipta naučili kako da osvajaju ljudska srca, pa ako mislimo se pozivati na Poslanika s.a.w.s., i ashabe onda ih i slijedimo u njihovim postupcima!



Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha

Deset razloga da ne udarite svoje dijete

Deset razloga da ne udarite svoje dijeteČesto posežemo za udarcima jer ne znamo šta drugo učiniti u napadima bijesa. Ispadi bijesa znak su da roditelj ne zna šta radi, da je tako frustriran da ne može jasno razmišljati i (ili) da roditelj ima problema sa kontrolisanjem bijesa i svog ponašanja. Pa kako će onda podučiti dijete ispravnom ponašanju?! Djeca najviše, pogotovo mlađe dobi, uče oponašanjem. Mi smo mu primjer rješenja za životne probleme. Kako se mi nosimo sa frustracijama i kako reagujemo na njih ostavlja dubok uticaj na našu djecu. Iako vjerski dozvoljeno, ali ne i preporučeno, udaranje kao oblik kažnjavanja treba da bude zadnja opcija, kada ništa drugo ne upali, i svakako ne treba da bude odgovor u afektu nego dobro promišljena i kontrolisana kazna. Udaranje odnosno fizičko kažnjavanje ostavlja duboke psihičke posljedice na dijete (nažalost nekad i fizičke pa govorimo o zlostavljanju a ne o kažnjavanju) pa bi prije nego pristupimo takvom vidu odgoja trebali da dobro razmislimo. Ja navodim samo neke razloge zašto ne udariti dijete, zašto je bolje potražiti alternativu: 1. Udarcima dijete učite udarati: djeca vole oponašati, pogoto ljude koje vole i poštuju. Doživljavaju kao ispravno sve što oni čine. Trebamo uvijek imati na umu da mi odgajamo nečijeg supruga ili ženu, oca ili majku. Iste disciplinske mjere koje mi provodimo s njima i oni će, u većini slučajeva, provoditi na svojoj djeci i bližnjima. Istraživanja su pokazala da djeca iz porodica u kojima se udaralo koriste agresiju za rješavanje sukoba kad odrastu. 2. Udarcima se umanjuje djetetova vrijednost: da bi se dijete dobro ponašalo ono se mora i osjećati dobro. Djetetova slika o sebi počiva na tome kako smatra da ga drugi, uz roditelje, doživljavaju. Batine zbog razbijene čaše izraz su naše ljutnje a dijete to shvata kao poruku:"Mama je ljuta na mene, Čaša je vrijednija od mene." Dijete uči ali ne ono što vi mislite. Ono uči da zaslužuje batine jer je loše. A loše dijete se i ponaša loše pa nas to tjera u začarani krug. 3. Udarcima se umanjuje roditeljska vrijednost: roditelji koji kontroliraju djecu udarcima ili ih na druge načine zlostavljaju često se i sami osjećaju manje vrijednima jer u dubini duše nisu zadovoljni načinom sprovođenja discipline. Osjećaju se bespomoćni. Česrto će udariti dijete iz očlaja jer ne znaju šta bi drugo učinili, no osjećaju se još bespomoćnijima kad primjete da to nema učinka. Udaranjem sedobiva bitka, ali ne i rat. Biti osoba sa autoritetom znači da vam se vjeruje i da vas se poštuje, a ne da se od vas strahuje. Trajni autoritet se ne može temeljiti na strahu. Poslanikov sunnet nam je i više nego dobar primjer za to. 4.Udarci mogu dovesti do zlostavljanja: kažnjavanje se može pojačati. Opasnost fizičkog kažnjavanja je prije svega u tome što vam se može učiniti da je vrijeme za jače oružje: dlan posne šaka, šiba postane kaiš, smotuljak novina postane drvena kašika... Ono što je počelo kao bezazleno pretvara se ,često, u zlostavljanje djeteta. Roditelji koji su programirani da "lupaju po guzi" počinju prelaziti na jače kazne. Prije svega zato što nisu naučili alternativna rješenja. 5. Udarci ne popravljaju ponašanje: puno puta smo čuli: "Što ga više udaram a on sve gori!" Znači, udaranjem se dječije ponašanje ne popravlja, nego pogoršava. Osnova za promicanje dobrog ponašanja je da dijete koje se osjeća dobro i prema kojem se postupa dobro i samo će se ponašati dobro. Udaranje potkopava taj princim. Dijete koje dobije batine osjeća se loše i to pokazuje svojim ponašanjem. Više batina = lošije ponašanje. Mi želimo da dijete zna da je napravilo loše (a ne da je ono loše), da mu bude žao zbog toga ali da i dalje vjeruje da je osoba koja vrijedi. 6. Udarci ne proizlaze iz sunneta: ne koristite sunnet i hadis o tjeranju djeteta na namaz pa makar i udaranjem kao izgovor. Hadis se odnosi na namaz a ne na svakodnevne životne situacije. Osim toga, da li ste igdje pročitali da je Poslanik, salallahu alejhi we selem, udario dijete!? Nije!!! Koristi je sve druge odgojne metode da bi odgojio, i preodgojio, najbolji narod na svijetu - svoje ashabe. Slijedimo Poslanikov, salallahu alejhi we selem, sunnet!!! 7. Udarci potiču ljutnju: i kod djece i kod roditelja. Djeca doživljavaju fizičku kaznu kao nepravdu. Vjerovatnije je da će se pobuniti protiv udaranja nego protiv neke druge tehnike odgoja. Zbog osjećaja nepravde dolazi do razvoja osjećaja poniženja. Kad kazna ponizi djecu ona se ili povuku ili pobune. Dok se može činiti da se dijete boji ponoviti ponašanje zbog udaranja, vjerovatnije je da se zapravo boji onog koji udara. Najbolji način da se suzdržimo od impulsa udaranja je da u sebe ugradimo dva uvjerenja:1.nećemo udarati djecu 2. disciplinirat ćemo ih 8. Udarci prizivaju ružna osjećanja: ljudi se prisjećaju traumatičnih događaja više nego ugodnih. Udarci ostavljaju utisak i na tijelo i na dušu. Neugodno sjećanje na udarce može blokirati ugodna sjećanja. 9. Udarci imaju loše dugoročne posljedice: istraživanja su pokazala da udaranje može ostaviti dubblje i dugotrajnjije ožiljke od bridećeg crvenila na guzi. Istraživanja su pokazala da djeca koja su fizički kažnjavana/zlostavljana, postaju manje društvena, fizičko nasilje postaje za njih prihvačena norma kada postanu tinejdžeri, pokazuju više psihičkih smetnji, slabije napreduju u školi, često udaraju svoje potomke i bračne drugove, itd. Dokazi protiv udaraca preovladavaju. Stotine istraživanja dovela su do zaključaka: -što se dijete više fizički kažnjava, postat će agresivnije -što se djecu više udara veća je vjerovatnoća da će i ona udarati svoju kad jednom postanu roditelji, a agresiju mogu prenijeti i na bračne drugove -udarci siju sjeme kasnijeg nasilnog ponašanja -udarci nisu učinkoviti 10. Udarci nisu učinkoviti: udaranje nema dobar učinak ni na dušu ni na tijelo, ni na dijete ni na roditelja a ni na društvo. Udaranje ne promiče lijepo ponašanje, stvara udaljenost između djece i roditelja i pridonosi nasilju u društvu. Ako udaranje nije način, trebamo tražiti alternative. Probajte u mnogobrojnim knjigama koje se nude na tržištu naći rješenje, naučite nove načine discipliniranja djeteta i razmislite malo bolje o sunnetu i prije svega o Kur'anskim porukama. Zaista, razgovor, razgovor i sve ostalo dolaze prije batine. Molim Allaha dž.š. da nam pomogne u teškom zadatku odgajanja ummeta i da nas uputi na pravi put, i na djela s kojima će biti zadovoljan i od kojih ćemo imati koristi i na dunjaluku i na ahiretu. Amin!!! Umu Imran 

n-um.com

Puno lica Djeda Mraza (Da li je Nova godina uistinu međunarodni praznik?)

Moderni Djeda Mraz nastao je u SAD. Iako je ranije, u skladu sa vjerskom tradicijom, u svim svojim vidovima bio prikazivan u odjelu sveca i sa kriptom (obruč oko glave), u 19. vijeku u Americi – ta tradicija se mijenja. Njegovo odjelo postaje crveno – bijelo (simbol Koka-kole), kripta i druga crkvena obilježja se gube i on postaje mnogo više komercijalan i zahvaljujući svojoj univerzalnosti – prihvatljiv brojnim kulturama širom svijeta, ali ne i islamu - jedinoj ispravnoj vjeri.

Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova, neka je blagoslov i mir na Njegovog Poslanika i miljenika Muhameda sallAllahu alejhi we sellem. Hvala Allahu koji nam je objavio najbolju i najljepšu vjeru, a nakon toga: Rekao je Allahov Poslanik sallAllahu alejhi we sellem: ''Ko oponaša jedan narod, on je od njih'', tj. ko prihvati njihove običaje ili način života. To oponašanje može biti veliki grijeh kao oponašanje u odjevanju, a može biti i nevjerestvo kao oponašanje u vjeri, tj. slijeđenje, praktikovanje vjerskih običaja drugih vjera.
Proslava Nove godine i Djeda Mraza je vjerski običaj kod kršćana i pagana a evo i zašto. Prema nekim istraživanjima, Djeda Mraz je nastao od holandskog "Sinterklasa" i u različitim kulturama se odomaćio kao Santa Clause, Saint Nicholas, Kris Kringl... U Zapadnoj Evropi (Holandija, Švicarska, Francuska, Luksemburg...) Sveti Nikola ili Sinterklas je zaštitnik djece, koji posjećuje djecu 5. i 6. decembra i donosi im poklone.

Sveti Nikola 

Sinterklaas_2007Sveti Nikola (Nikolas) potiče iz ranog kršćanstva i nastao je po liku sveštenika Nikolasa koji je u 4. vijeku živio na teritoriji današnje Turske. Njegova najpoznatija dobra djela vezana su za davanje novca siromašnima, a prije svega snabdijevanje siromašnih djevojaka mirazom, kako bi mogle da se udaju.
U pravoslavnoj kulturi Sveti Nikola predstavlja sveca zaštitnika mornara, strijelaca, trgovaca, studenata i djece. U obe kulture, zbog već pomenutih dobrih djela, vezuje se za tajno ostavljanje poklona i zato često poistovjećuje sa Djeda Mrazom.
Opšte poznata stvar je da u islamu nema svetaca niti posrednika između ljudi i Allaha, to je jedna od vrsta širka (mnogoboštva). Druga vrsta širka je smatranje da mrtvi mogu donositi poklone ili opskrbu, a treća vrsta je dova (molba, molitva) i trženje od takvih, kao što mnogi podučavaju svoju djecu da traže od Djeda Mraza i da im on ispunjava želje. Muslimani se mole jedino Allahu i samo od njega pomoći i opskrbu traže.

Odin 

Također, tradicija današnjeg Djeda Mraza vezuje se i za germansko pagansko vjerovanje u boga Odina, koji je jahao letećeg konja sa osam nogu Slipnira, a čija su današnja paralela čuveni Djeda Mrazovi irvasi. Odin se u narodu smatrao "Svecem prijateljem" i vjerovalo se da je izmislio staro pismo - rune. U to vrijeme (13. vijek) djeca su pored odžaka u čizme stavljala slatkiše, šargarepe ili slamu, kako bi nahranila Odinovog letećeg konja. A svi dobro znamo kakav je stav islama prema paganizmu i mnogoboštvu.

Pokloni i poklončići 

U mnogim zemljama Djeda Mraz, Sveti Nikola i mali Isus dijele poklone u periodu oko Nove godine. U Mađarskoj, na primjer, Djeda Mraz (koji se naziva Mikulaš) dijeli djeci poklone 6. decembra (prema tradiciji zapadne Evrope) – i tada uglavnom donosi male poklone u vidu čokolada i bombona. Veće poklone djeca dobijaju tek za Božić, ali ne od Djeda Mraza, već od malog Isusa. Da nas Allah sačuva od ovakvog (ne)vjerovanja. U srpskoj tradiciji pokloni za Božić su također odvojeni i djeci ih ne donosi Djeda Mraz, već Božić Bata a slučajno imaju istu odjeću.

Koka-kola Djeda Mraz

koka-kola-djed-mraz-550
Moderni Djeda Mraz nastao je u SAD. Iako je ranije, u skladu sa vjerskom tradicijom, u svim svojim vidovima bio prikazivan u odjelu sveca i sa kriptom (obruč oko glave), u 19. vijeku u Americi – ta tradicija se mijenja. Njegovo odjelo postaje crveno – bijelo (simbol Koka-kole), kripta i druga crkvena obilježja se gube i on postaje mnogo više komercijalan i zahvaljujući svojoj univerzalnosti – prihvatljiv brojnim kulturama širom svijeta, ali ne i islamu - jedinoj ispravnoj vjeri.

Laponija, radionica, žena i patuljci

Legenda kaže da moderni Djeda Mraz živi u Laponiji sa svojom ženom, gospođom Mraz. Cijele godine, zajedno sa patuljcima (elfovima) pravi poklone, koje dijeli dobroj djeci širom svijeta za Novu godinu i Božić. Djeca mu svake godine pišu pisma u kojima opisuju kako su bila dobra i šta bi željela na poklon, pa on tako precizno zna kom djetetu šta da donese.
Ima li veće laži od ove!!!

Letenje sa irvasima

Širom svijeta Djeda Mraz se vozi u letećim saonicama u koje je upregnuto 8 irvasa od kojih svaki ima svoje ime, a najpoznatiji je Rudolf koji, zahvaljujući svom crvenom svetlećem nosu, Djeda Mrazu osvjetljava put (očigledna sličnost sa Odinom i njegovim letećim konjem sa 8 nogu). Djeda Mraz obično čeka da svi zaspu, a zatim ulazi kroz odžak i djeci spušta poklone u čarape, čizme ili ispod okićene jelke.
Tako se djeca od malih nogu obmanjuju i uče krivom vjerovanju.
Mnogi proslavu Nove godine pravdaju riječima da je to međunarodni praznik. Mi kažemo da je to kršćanski praznik vezan, kako oni vjeruju, za rođenje božijeg sina ili „malog boga“ Isusa. A islam nas uči da je Isus odnosno Isa alejhisselam Allahov rob i Poslanik i onaj ko kaže da je on božiji sin takav nije musliman, jer je zanijekao ono što je objavljeno u Kur'anu. Nova godina je međunarodni (kafirski) praznik ali ne i islamski. U islamu nema praznika već samo blagdani i to dva Bajrama i Petak.
Molim Allaha Uzvišenog da nam ukaže na istinu i učini od njenih sljedbenika i da nam ukaže na zabludu i da se nje  klonimo! I naša posljednja dova je: Hvala Allahu, Gospodaru svjetova.
Dodaj naslov
Pripremio: Abdul-Hakk

Izrael: Novi rat u Gazi je pitanje dana

Sve dok Hamas kontrolira pojas Gaze, još jedan rat je samo pitanje dana i uopće nije upitan, rekao je viši izraelski vojni dužnosnik za BBC. On je dodao kako je Hamas dosta snažniji u odnosu na prije dvije godine kad je Izrael pokrenuo vojnu ofanzivu u tom području.
Foto: AFP
Foto: AFP
Prošle sedmice je povećan broj "incidenata" za koji su odgovorni ljudi iz Gaze, a još ranije su iz izraelskog ministarstva odbrane istakli kako su u blizini Gaze rasporedili tenkove s novim raketnim odbrambenim sistemom. Riječ je o sistemu koji je dizajniran da uništi rakete poput AT-14 Kornet, ruske proizvodnje, od kojih je jedna 6. decembra pogodila izraelski tenk Merkava. Laserski vođena raketa koja u sebi ima 10 kg eksploziva pogodila je oklop spremnika tenka, ali posada je ostala nepovrijeđena.

"Srećom, nije eksplodirala u spremniku. To je jedan od najopasnijih teških projektila koji nije bio korišten čak ni za vrijeme rata u Libanu", izjavio je načelnik glavnog štaba izraelske vojske, general Gabi Ashkenazi.

Iako nijedna palestinska vojna grupa nije preuzela odgovornost za napad, Izrael je najavio da će pojačati napade na objekte Hamasa, čak i ako ovaj pokret nema ništa s napadom.

UN su iznijele podatak kako je izraelska vojska ubila najmanje 62 Palestinca u Gazi u ovoj godini. A u 22-dnevnom sukobu između izraelske vojske i Palestinaca u Gazi krajem 2008. i početkom 2009. godine poginulo je oko 1.300 Palestinaca i 13 Izraelaca.

Apel za pomoc - Pomozimo sestru Aidu i njenih dvoje djece

Seattle: Velika kampanja protiv Izraela (+Video)


Velika antiizraelska oglasna kampanja, King County Metro Transit autobusima, zakazana je u Seattleu, od 27. decembra. Grupa koja sebe naziva Seattle Mideast Awareness Campaign organizirala je postavljanje velikih oglasnih panoa i oglasa kako bi podigla svijest među ljudima o tome kako se njihovi porezi daju Izraelu da progoni i tlači palestinski narod.
Oglasi kampanje dolaze na drugu godišnjicu izraelske krvave ofanzive protiv palestinskog naroda u Gazi u kojem više od 1.400 ljudi ubijeno, uglavnom civila.
"Izraelski ratni zločini: Vaši porezni dolari na djelu", glasi jedan od bilboarda. Grupa je također otvorila i internet stranicu www.stop30billion-seattle.org gdje je pokrenuta kampanjaprotiv izraelskih zločina.
Cionistričke lobi grupe pritiskaju Metro kako bi razmotrio i promjenio svoju politiku oglašavanja za nekomercijalne grupe kako bi zaustavio oglase. Metro je međutim priznao da ih takav potez može koštati, ali je jednako zahtjevno kao što bi i donošenje novog zakona o oglašavanju moglo pogoditi duge društvene grupe.
Stop Islamization of America (SIOA), program u okviru American Freedom Defense Initiative (AFDI), je izjavio da će se ukoliko ne povuku svoje oglašavanje izraditi kontra oglase s parolama: "U svakom ratu između civiliziranog čovjeka i divljaka, podržite civiliziranog čovjeka. Podržite Izrael!"
 

IslamBosna.ba

Azerbejdžan zabranio marame u školama

Stotine azerbejdžanskih učenica lišeno je obrazovanja zbog nove politike koja zabranjuje hidžab u školama.
Pod izgovorom uvođenja uniformi za učenike srednjih škola početkom ove godine, Azerbejdžan je 'uspješno' zabranio učenicama muslimankama odlazak u školu, što je izazvalo zgražavanje u pretežno muslimanskoj zemlji. Pravilo o uniformisanosti učenika trajat će dok se ne izmjeni ustav zemlje i ne donosu odluke o ograničavanju nošenja hidžaba.
Hiljade muslimana azerbejdžanaca održalo je proteste zbog nove politike u školama. Prema novinskoj ageniciji Azeri Turan, protesnici su se okupili ispred Ministarstva obrazovanja Azerbejdžana 10. decembra kako bi izrazili svoje neslaganje s komentarima i odluci ministra Misir Mardanova.
Ministar je rekao da djevojke moraju biti obučene u skladu s službenim pravilom o školskim uniformama, koji zabranjuje nošenje hidžaba."Šta znači kada šesnaestogodišnjakinja sjedi u razredu pokrivene glave?", upitao je Mardanov. "Postoji školska uniforma i djeca trebaju dolaziti u školu u toj odjeći. Svako može nositi ono što oni žele van škole, ali postoje izvjesna pravila i zakoni u učionici."
Tokom protesta policija je koristila suzavac i uhapsila više od 10 učesnika, a također su pojačane bezbjedonosne mjere oko Ministarstva.Stotine Azerbejdžanaca također je održalo proteste u Nardaranu, predgrađu glavnog grada Bakua, osuđujući vladinu politiku koju su usvojili pod utjecajem zapadnih zemalja i Izraela, kažu protesnici.
Protesnici su zapalili slike Mardanova pozivajući vladu da poštuje vjerske vrijednosti i spriječi pad Azerbejdžana u krizu.

Zabrana hidžaba u srednjim školama također je dovela do protesta u gradovima Lankaran, Jalilabad i Masali.
Muslimanska zajednica u Azerbajdžanu za narastajući sekularizam u zemlji krivi Tel Aviv i Izrael.

IslamBosna.ba

"Nepij alkohol, zaista je on uzrok svakom razvratu!"

Allah, dž.š., zabranio je alkohol, koji, po islamskom učenju, predstavlja majku svih zala (ummul-habais), a zabranu njegovog konzumiranja potvrdio je i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.
Hamrom ili alkoholom smatra se sve ono što muti ljudski um te sprečava njegovu normalnu funkciju, bez obzira kojoj vrsti pripadao i kako se zvao.
A Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio nas je da će doći vrijeme kad će se alkohol (harm), nazivati drukčijim imenima, upravo kao što to imamo priliku vidjeti danas.
Stoga, sve što opija zabranjeno je(haram). Svako opojno piće je haram, makar njegove količine bile male (izrazene npr. u procentima), shodno općem pravilu koje vazi u islamu, a koje glasi: "Ma eskere kesiruhu fe kaliluhu haram." - "Sve što opija u velikim količinama haram je i u malim (i najmanjim) količinama."
Allah, dž.š., rekao je: "0 vjernici, vino, kocka, kumiri i strelice za gatanje odvratne su stvari, šejtanovo djelo, zato se toga klonite, da biste postigli ono što želite. Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se vi okaniti?!" (el-Maida, 90-91)
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, prokleo je vino, te onoga ko ga pije i ko ga toči, onoga ko ga prodaje i kupuje, onoga ko ga cijedi i kome se cijedi, onoga ko ga nosi i kome se nosi.9 Alkohol šteti razumu, rasipa imetak, biva razlogom raznih bolesti, mržnje i neprijateljstva, te udaljava od spominjanja Allaha, dž.š., i od namaza.

Zašto nosim mahramu ?

U posljednje vrijeme često me pitaju o marami. Zašto sam pokrivena, šta za mene znači marama i da li imam problema jer je nosim. Za one koji znaju barem osnove vjere jasno je da je marama za ženu farz i u to nema nikakve sumnje. Međutim, ono što ljude koji mi postavljaju pomenuta pitnja suštinski zanima je kako je došlo do toga da se jedna osoba poput mene uopće odluči na takav korak. Suština njihovog problema je u onom "osoba poput mene", što najčešće znači -obrazovana, umjetnica, samostalna, uspješna - a to su sve atributi koji se ne povezuju s nekim ko nosi maramu.

Percepcija pokrivene žene je najčešće zasnovana na predrasudama i stereotipu. Danas se automatski uz maramu veže - primitivizam, prisila, neki strašan događaj, poremećaj, regresija, ispiranje mozga, političko opredjeljenje i potpuna izolacija od vanjskog svijeta i savremenih tokova. Ako analiziramo sve negativne konotacije i asocijacije vezane za pokrivanje, onda ćemo vidjeti da žena s maramom po tome nema identitet, da je njena ličnost i slobodna volja potpuno isključena. Kako onda da neko ko ipak misli svojom glavom na tu istu glavu stavi maramu?

Čudno je kako se nikad ne postavi pitanje kako neko ko misli svojom glavom popije flašu loze ili kako su one koje misle svojom glavom došle u poziciju da obavljaju ono što je posao prostitutki, a da za to još ne dobiju nikakvu novčanu naknadu? Kako se dogodilo da se tako brzo promijeni slika sretne žene i mjerila vrijednosti? Da ono što je logično postane nelogično, a da se normalno smatra nenormalnim? Razloga ima mnogo, a jedan od njih su uzori koje nam nameću mediji.

Moje pranane su nosile marame i niko ih nije smatrao nazadnim. Bile su zaštićene od svega što mi danas moramo prolaziti. Možda je njihova sreća bila veća jer nisu imale TV, niti su išle u kino, niti su čitale "modernu" literaturu. Uzori su im, valjda, bile ugledne žene iz komšiluka i porodice i to je bilo to. Onda je došao napredak, uzori ljudima servirani su medijima i stvari su se vrtoglavo počele mijenjati.
Posmatrajući život jedne od mojih nana i njenog muža, dakle, mog dede, shvatila sam da je nana uvijek bila blago nesretna, jer nije od njega dobivala ono što je htjela.

A šta je htjela i odakle je znala šta hoće?

Naime, u vrijeme njene mladosti, četrdesetih i pedesetih godina popularni su bili filmovi "Casablanka", "Prohujalo s vihorom" i knjige sličnih sadržaja. U tim filmovima i knjigama žene su bile fatalne, a muškarci romantični, zgodni i nepobjedivi. Svojim nevjenčanim ženama ili ljubavnicama su donosili cvijeće, nosili elegantna odijela i večerali uz svijeće. Moj rahmetli dedo je nosio elegantna odijela kada je išao na posao, ali pored svih svojih briga i troje djece nije dolazio kući sa cvijećem, već sa kesama krompira, kupusa i urijetko mesa. Nana je odijelom i frizurom podsjećala na holivudsku divu, ali je za razliku od njih kući heklala, čistila do iznemoglosti i potajno patila za nekim poput Clarka Gablea. Svoju tužnu sudbinu je skrivala od djece, ali je kćerkama željela da pronađu sreću koju ona nije imala.

Kćerke su u svojim životima našle sve osim romanse sa ekrana, a nana je mislila da je za to kriva njihova brzopletost pri izboru i neposluh prema majci. Nikada nije ni pomislila da su filmovi i knjige laž i da su filmske romanse nedostižne, jer su nerealne i nepostojeće.

Naninim kćerkama, dakle mojoj majci i tetkama su uzori postale napredne revolucionarke, žene koje dižu svoj glas na partijskim sastancima, a Alen Delon tiha patnja, ali nedovoljno jak da bi narušio načela onih koje su svoj život željele provesti u sretnom i poštenom komunističkom braku. Kćerke su završile fakultete i svoj život smatrale uspješnim jer ga ne provode kod kuće, već same tegare kese s pijace, nakon što pokupe dijete iz obdaništa. Domaće uzore sa ekrana niko nije dovodio u pitanje, svi su bili sretni i nosili iste frizure i blejzere drečavih boja.

Danas, kad su Nanine kćerke nane, a unuke odrasle i imaju porodice, nana na život gleda "realnije", jer su joj na TV-u, kroz sapunice lijepo prikazali da sreće nema, da su žene "svakakve", a muškarci predmet ženskih spletki, po profesiji najčešće kriminalci ili korumpirani političari. Niko nikom više ne donosi cvijeće, ali svak svakog vara i ubija, pa je nana sretna kad vidi da njene unuke nisu do guše u spletkama, a da zetovi ipak imaju karakter i moral. Jest da maramu smatra "pretjerivanjem", ali i to će nekako progutati kad pomisli kakva je današnja omladina.

Eh, tako to sad nana vidi, sad kad je mudra i stara i kad se ne nada romansama i cvijeću, a one koje su mlade, "moderne" i "napredne", te slijede nove uzore s TV ekrana oblače dekoltee, kite se zlatom, slušaju turbo-folk, skupljaju pare da ugrade silikone i čekaju svog princa u BMW-u koji će ih voljeti i s kojim će biti sretne sve dok ga policija ne uhapsi i zatvori u zatvor. Shvatilo se da u fakultetu nije sreća, već u izgledu, pa će one koje budu dobro izgledale sigurno zaslužiti sreću, a ona je jednostavna i ogleda se u markiranoj odjeći, dobrom autu, "napucanom" stanu i pokojem gramu kokaina.

E, sad se ja pitam, ko normalan danas ne bi stavio maramu na glavu i pokušao pronaći smisao i smiraj izvan zvjerinjaka zvanog "moderni svijet"!?

Autor: Aida Begić-Zubčević
nur-islam.com

O ljudi kome se oholite

Kako  je Allah svemoćan ljudi nisu nimalo svjesni, ova slika najvece poznate zvijezde tek otkrivene u univerzumu govori dosta. To je samo jedan mali djelic univerzuma a Allah je to sve stvorio.  Allah je tako moćan, a ipak je milostiv i blag prema ljudi, a mogao bi ih zbrisati sa lica zemlje u djelicu sekunde.

Kad bi nas doveli na sud u sudnicu da nam sude uz mogucnost da cemo ostati u zatvoru cijeli zivot, prepali bi se , bili bi u soku, tabletama za smirenje bi nas hranili dok nebi dosli sebi. A sta reci za ljude koji dodju pred ovakvu silu, kao sto je Allah, na sudnjem danu, a on bijesan na njih zbog djela njihovih na ovom svijetu, kako ce se tek onda osjecati.

Da bi vidjeli Allahovu velicinu, trebamo gledati u savrsenstvu i skladu Njegovih stvorenja, a univerzum i zvijezde su neke od njih.  Kad vidimo neko bijesno auto, sa kompliciranom elektronikom, divimo se proizvodjacu, kako su jaki tehnoloski itd a sta kad vidim ovu zvijezdu kolika je, naspram nas sicunih stvorenja, i opet ima se hrabrosti oholiti pred Allahom, "necu se ja nikome klanjati".

U taberanijevom Mu'dzemul-esatu, sa hasen senedom se prenosi od Dzabira da je poslanik rekao:"U noci mog isra'a sam prosao pored uzvisene skupine, Dzibril je bio poput pohabane prostirke od straha od Allaha"[/b]
Sta onda reci za nas ljude kad je u pitanju strah od Allaha, ako jedan melek Dzibril osjeca toliki strah od Allaha, a Allah kaze o Dzibrilu u kuranu:
"Kur'an je, zaista, kazivanje Izaslanika plemenitog,; moćnog, od Gospodara svemira, cijenjenog,; kome se drugi potčinjavaju, tamo pouzdanog!" Sura Tekwir
Iako je Allah tolika sila, jer tu silu mozemo uociti tako sto gledamo ovaj savrseni Univerzum, ipak je Allah milostiv prema ljudima, spusta kisa, daje hranu, uslisava dove, spasava iz nevolje itd
Zamislite taj osjecaj, kada dodjes na sudnjem danu i prozove se tvoje ime, pa stanes pred Allaha, koji je stvorio citav ovaj univerzum. Kakav li je to strah, srce do grkljana doslo, kada noge klecaju,  ruke drhte a razum vec  odkazao zbog silne neizvjesnosti gdje ce biti konacan kraj, ili Dzennet ili Dzehenem.

Allah kaze u kuranu:040:018. I upozori ih na bliski Sudnji dan kada će srca do grkljana doprijeti i popriječiti se, kada nevjernici ni prisna prijatelja ni posrednika neće imati koji će uslišan biti.
Evo jedan primjer iz stvarnog zivota kako je covjek slabasno stvorenje. Gledao sam emisiju na TV gdje testiraju psihologiju ljudi koji su prihvatili da budu izlozeni torturi u zatvoru, gdje ce da vide koliko mogu da izdrze psiholosku torturu. Povod ovoj emsiji je bio torture irackih zatvorenika u americkim zatvorima u Iraku. Oni koji su bili u ovom eksperimentu nisu bili izlozeni fizickom torturom, udaranjem itd nego iskljucivo psiholoskom tako sto su ih budili rano u jutro uz galamu i pogrdne rijeci, gdje su ih omalozavali i ponizavali. Koliko im je pozlilo da su povracali od muke i plakali su jer nisu mogli vise podnijeti psihlosku bol. Jednu su osobu zavezali i legli je na pod, i pustili da kapaju kapljice vode na celo te osobe. Osoba se uspanicila u veoma kratkom roku i morali su prekinuti eksperiment.

Sta mislite ako ljudi nemogu ovakve nenasilne torture da izdrze kako je sa stanovnicima dzehennema, koji bi dali svo blago ovog svijeta da imaju upravo takvu kaznu u Dzehennemu, pa dove bi upucivali Allahu da ih Allah kazni samo sa konstantnim padanjem kapljica na celo, to bi za njih bio raj. Ali ne to, ovo je sta ih ceka
Allah kaze u kuranu: kljucala voda bice na glave njihove ljevana, od nje ce se istopiti ono što je u trbusima njihovim i koža, a gvozdenim maljevima bice mlaceni.  
A kakav je osjecaj gdje ti On iskaze svoje zadovoljstvo sa tobom i pripremi ti dzennet. Sad da te nazove neki predsjednik neke drzave i pohvali te na dobro uradjenom poslu, kako bi se osjecao?, a sta reci onda za Allahovo zadovoljstvo sa covjekom. Kako ce se tek onda covjek ponositi na sudnjem danu, i jos kad udje u dzennet gdje ti se ukaze dobrodoslica i usluga na najvecem mogucem nivou. Taj opis srece ulaskom u Dzennet je neopisiv, tesko dokuciv nasim razumom. Ovdje se covjek na ovom dunjaluckom svijetu ponosi jako malim mizernim stvarima, kupi kucu i auto na kredit pa ko ti je ko on, vodi neku ljepoticu za ruku dok  hoda nadmeno ulicom a nezna da ga ona vara sa drugim dok on rintaci na poslu. A u dzennetu nema nikakve negativnosti nego sreca i luksuzno bogatsvo, zene koje pamet oduzimaju njihovom ljepotom, dvorci, rijeke, palme, svakovrsnog jela i mirisa, bliskost familije koje je smrt rastavila pa su opet zajedno u dzennetu itd. Evo jedan primijer iz mog zivota, kako covjek moze u malim stvarima pronaci neke ajete o dzennetu.
Allah kaze u kuranu:
"sluzice ih vjecno mladi mladici, sa casama i ibricima i peharom punim pica iz izvora tekuceg - od koga ih glava nece boljeti i zbog koga nece pamet izgubiti - i vocem koje ce sami birati, i mesom pticijim kakvo budu zeljeli.
Dok sam bio na zajednickoj veceri sa firmom u jednom hotelu, gdje konobari tako reci lete da ti udovolje, sve je sredjeno prije naseg dolaska, ukraseno, svijece na stolu. Donose svakovrsnu hranu, a sve je dzaba, pa mi kroz glavu prodjose ovi gore ajeti o slugama u dzennetu. Pa kontam ako je ovako na ovom svijetu kako li je tek u dzennetu.  Covjek mora da dozivi neke stvari kako bi mogao da razumije neke ajete u pravom smislu, mada i tad nebi docarao ljepote dzenneta.
Da nas Allah sacuva dzehennema i uvede u dzennet. Amin

Na gornjoj slici vidimo poređene ove zvijezde sa Suncem i Zemljom

Pet razloga zašto Allah daje nedaće

Problemi sa kojima se suočavaš ili će te poraziti ili će te učiniti boljim  – ovisno od toga kako na njih odgovoriš. Na žalost, većina ljudi ne uspijeva da shvati da Allah daje probleme (nedaće) za njihovo dobro. Reaguju budalasto i žale se na sudbinu umjesto da zastanu i razmotre o koristi koja bi se mogla naći u njima.
Ovdje je nabrojeno pet razloga zbog kojih Allah daje probleme u tvom životu:
Allah daje probleme da bi te UPUTIO
Ponekad ti Allah daje iskušenje kako bi se ti pokrenuo. Problemi nas često usmjeravaju u novi pravac, motiviraju nas da se mijenjamo na bolje. Njima se pažnja roba usmjerava prema Stvoritelju.
“Ponekad je i te kako potrebna bolna situacija koja bi nas natjerala na promjenu naših postupaka.”
Allah daje probleme da bi te ISPITAO (iskušao)
Ljudi su poput vrećica čaja. Ako želiš da saznaš šta je u njima, samo ih umoči u vrelu vodu! Da li te je Allah iskušao poteškoćom? Šta problemi o tebi otkrivaju?
“Kada imaš mnogo problema, treba da budeš sav radostan, jer znaš da ti problemi testiraju tvoju vjeru, i to će te učiniti strpljivim (ako pravilno na njih odgovoriš)”
Allah daje probleme da bi te POPRAVIO
Neke lekcije naučimo samo kroz bol i neuspjeh. Moguće je da su ti roditelji kao djetetu govorili da ne diraš vrelu peć… ali ti si to vjerovatno naučio tek kada si se opekao. Nekada naučimo pravu vrijednost nečega: zdravlje, novac, prijateljstvo... tek kada ga izgubimo.
“To je bilo najbolje što mi se moglo desiti, jer me je podučilo da obratim pažnju na Tvoje zakone.”
Allah daje probleme da bi te ZAŠTITIO
Jedna nedaća može biti prikrivena blagodat tako što ćete zaštiti od mnogo ozbiljnije i teže nedaće. Prošle godine je prijatelj dobio otkaz jer je odbio da učini nešto nemoralno što je njegov šef od njega zahtijevao. Njegova nezaposlenost je bila problem – ali ga je spasila od toga da bude osuđen i strpan u zatvor godinu dana kasnije kada su nemoralne radnje menadžmenta bile otkrivene.
“Ti si naumio kako bi mi naudio, ali mi je Allah s tim naumio dobro…”
kaligrafija-550
Allah daje probleme da bi te USAVRŠIO
Problemi, kada se na njih ispravno odgovori, su izgrađivači karaktera. Allaha mnogo više zanima tvoj karakter nego tvoja spoljašnjost. Tvoja veza prema Allahu i tvoj karakter su jedine dvije stvari koje ćeš sa sobom ponijeti u vječnost.
“Mi se možemo veseliti kada nabasamo na probleme... oni nam pomažu da naučimo biti strpljivi. A strpljivost razvija snagu karaktera u nama i pomaže nam da se oslonimo na Allaha svaki puta sve više i više, dok konačno naša nada i naša vjera ne postanu snažni i postojani.”
Evo poente:
Allah se upliće u tvoj život – čak i ako to ne primjećuješ ili ne razumiješ,
Ali, mnogo je lakše i za tebe bolje ako sa Njim surađuješ.
“Uspjeh se može mjeriti ne samo po postignućima, već i po naučenim lekcijama, dirnutim životima i momentima podijeljenim na tom putu.”
Allah zna najbolje.
Izvor: http://muwahidah.muslimpad.com/
Obrada: Put vjernika

Katarski šeik: Dajte mi United...Kol'ko košta ja ne pitam!

Uopšte nije tajna da će doći vrijeme kada će porodica Glazer prodati Manchester United. Samo je pitanje vremena i ponude, rekao je izvršni dopredsjednik kluba Mike Edelson.

Ponuda je, a čini se i vrijeme, stiglo. Apsolutni vladar naftom i plinom bogatog Katara, šeik Kalifah Al-Thani, odlučio je za klub sa Old Trafforda ponuditi milijardu i po dolara, novac koji je gotovo nemoguće odbiti. Prije pet i po godina, porodica Glazer kupila je Manchester United za 790 milardi dolara, dvostruko manji iznos od ovog koji nudi katarski šeik.

Prije nekoliko mjeseci katarska kraljevska porodica Al Thani je kupila londonsku robnu kuću Harrods isplativši bivšem vlasniku Mohamedu Al-Fayedu 1.5 milijardi eura, navodi 24sata.hr. U svojim rukama drži i 80 posto dionica "Shard of Glass" poznatijeg kao London Bridge Tower, koji će kada se završi biti najviše građevina u Evropskoj uniji, treći je pojedinačni dioničar Volkswagena, a ima i dionice u Porscheu.

Glazeri su, kaži klupski izvori, spremni prodati klub, ali prije toga moraju uplatiti obećanih 252 miliona funti, što je samo dio ogromnog klupskog duga koji je narastao 752 miliona funti. Odmah po dolasku katarski šeik spreman je Fergusonu ponuditi 100 miliona eura za pojačanja.

(24sata.info)

Saudija zabranila plakatiranje džamija

Saudijska Arabija je zabranila lijepljenje plakata i drugih papira po džamijama kako bi zaustavila finansiranje terorizma, objavile su lokalne dnevne novine u četvrtak.
Imami su saopćili džematlijama da su dobili upute iz Ministarstva vjerskih poslova i vakufa da zaustave lijepljenje plakata po vanjskim i unutrašnjim zidovima 'Božjih kuća,' prenose novine, kao i da zabrana obuhvata sve plakate koji pozivaju na donacije islamskih aktivnosti i dobrotvornih grupa .
"Pozivi na plakatima nemaju nikakve veze s islamskim aktivnostima, nisu odobreni od nadležnih vlasti, a pozivnice za islamska predavanja u džamijama i drugim mjestima su dozvoljene pod uvijetom da se sklone nakon isteka vremena", stoji u novinama.Također novine citiraju zvaničnika ministarstva koji kaže da je zabrana potaknuta 'ozbiljnim povredama i povećanim plakatiranjem koje nema veze s islamom'.

"Pojedinci koriste ove plakate za druge svrhe,i to je potaklo Ministarstvo da izda odluku", rekao je neimenovani dužnosnik.

IslamBosna.ba

Zaista je razilaženje zlo

A oni su se u pitanjima vjere svoje podijelili na skupine, svaka stranka radosna onim što ispovijeda.(Al-Mu'minun,53)

Prenosi se od Ibn Mes'uda,radijallahu anhu da je rekao:“ Zaista je razilaženje zlo“.

'Neko bi mogao reći: Kako to da Ibn Mes'ud kaže da je razilaženje zlo a Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, je rekao: "Razilaženje moga ummeta je milost."? Odgovor na ovo pitanje jeste da ovaj hadis ne postoji ni u jednom izvoru. Muhadisi su uložili trud kako bi bar pronašli sened ovog hadisa, ali bezuspješno. Munavi prenosi od Subkija da je rekao: „Ovaj hadis nije poznat kod muhadisa. Nisam mu pronašao ni tačan ni slab niti izmišljen sened. Ovo je potvrdio Zekerija Ensari u opaskama na tefsir Bejdavija, 2/92. Zatim značenje ovog hadisa je neispravno i kontradiktorno načelima islama“.

Rekao je Ibn Hazm u Ahkam fi usuli ahkam, 5/64, nakon što je skrenuo pažnju da ovo uopšte nije hadis on kaže: „Ovo je najlošiji govor koji se mogao izreći. Ako je razilaženje milost iz toga proizilazi da je sloga mržnja i zlo“. Na drugom mjestu on je dodao: „Ovo je netačno i lažno. Od negativnih posljedica ovog hadisa je i to što mnogi muslimani podržavaju razilaženje unutar četiri mezheba, pa tako i ne pokušavaju da se vrate dokazima Kur'ana i vjerodostojnog sunneta, a to su im naredili njihovi imami. Otuda mnogi od običnog svijeta misle kako su mezhebi sami po sebi različiti šerijati“.

Ovo je naglasio Menavi u Fejdu el-kadir, 1/209. On kaže: „Pozivaju sa na ovu predaju iako znaju da se kod razilaženja mora vratiti na dokaze kako bi se došlo do istine a odbacilo slabije mišljenje. Oslanjajući se na ovu predaju oni Šerijatu pripisuju kontradiktornosti a on je čist od toga. Uzvišeni kaže: "A zašto oni ne razmisle o Kur'anu? Da je on od nekog drugog, a ne od Allaha, sigurno bi u njemu našli mnoge protivrječnosti," Ajet jasno naglašava da razilaženje nije od Allaha, pa kako onda da razilaženje bude sastavni dio Šerijata i na stepenu milosti ?!“.

Otuda se nameće pitanje: Ako se zna da su se ashabi i najbolji ljudi ponekad razilazili, da li se i na njih odnosi ovaj ukor? Na ovo pitanje je odgovorio Ibn Hazm u pomenutom izvoru, 5/67-68: „Nikako, to se ne odnosi na njih jer je svako od njih slijedio Allahov put i od istine je dokučio shodno njegovoj spoznaji i znanju. Onaj ko je pogriješio od njih ima jednu nagradu jer je imao lijep nijet s kojim je želio postići dobro. Nisu griješni jer to nisu učinili namjerno niti su bili neodgovorni u traženju znanja i dokaza. A onaj ko je pogodio ima dvije nagrade. Ovo se odnosi na svakog muslimana do Sudnjeg dana kada je u pitanju nešto od vjere što nije doprlo do njega. Ukor i Allahovu prijetnju zaslužuje onaj ko se ne uhvati za Allahovo uže, a to je Njegova knjiga i govor Njegova Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, nakon što dopru do njega. Slijepo slijedi nekoga od ljudi namjerno podržavajući razilaženje i tako poziva u džahilijetsku pristrasnost. Cilj mu je da stvori raskol, ustrajan u svome pozivu odbacuja Kur'an i sunnet. Ako se Kur'an poklopi sa njegovim pozivom on to i prihvati, a ako ne vrati se svome džahilijetu ostavljajući Kuran i sunnet. Oni koji se na ovim osnovama raziđu oni zaslužuju spomenuti prijekor“.(Kraj citata)




„A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i drugi svijet! To je bolje i posljedice su ljepše!“ (An-Nisa',59)

Osobine i imena Mekke

Hvala Allahu, neka je salavat i selam na Njegova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Imena Mekke kroz šerijatske tekstove: Islamski učenjaci su vrlo rano počeli tretirati pitanje o broju imena Mekke, tako da su neki opširno govorili i Mekki pripisivali mnogobrojna imena. Posebno se to javlja kod kasnijih generacija učenjaka. Mnoštvo imena za jednu te istu stvar ukazuje na veličinu te stvari.
Rekao je En-Nevevi, rhm.: "Znaj da mnoštvo imena ukazuje na veličinu te stvari kao što za to nalazimo primjer kod imena Allaha, subhanehu ve te'ala, ili kod imena našeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Nije nam poznat grad sa većim brojem imena od Mekke i Medine jer su oni najbolji dio dunjaluka..." (Tehzibul-esma' vel-lugat, 3./157.)
Rekao je Ez-Zerkeši, rhm.: "Ona (znači Mekka) posjeduje mnoga imena, a mudrost toga je što mnoštvo imena ukazuje na veličinu te svari." (I'lamus-sadžid, str. 78.)

Spomenuću neka imena za koja postoje jasni dokazi, što ne znači da ne postoje druga imena.

1. Mekketu / Mekka: Ovo ime je spomenuto u Kur'anu Časnom kod riječi Uzvišenog Allaha: "On je zadržao ruke njihove od vas i vaše od njih usred Mekke, i to nakon što vam je pružio mogućnost da ih pobijedite..." (El-Feth, 24.) Ovo je najpoznatije ime po kojem se naziva ovaj sveti grad i to ime je najviše zastupljeno u hadisima Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Nastala je od glagola temukku oko čijeg značenja postoji razilaženje pa kažu da je u značenju da oholima oduzima hrabrost ili u značenju da istjerava iz sebe griješnike, a ima i drugih značenja.

2. Bekketu: Kaže Uzvišeni Allah: "Prvi hram sagrađen za ljude jeste onaj u Mekki (Bekki), blagoslovljen je on i putokaz svjetovima." (Ali 'Imran, 96.) Kaže se da je ovo ime istog značenja kao i prijašnje, dok drugi smatraju da ono ima posebno značenje. Navodi se više mišljenja zbog čega je dobila to ime pa kažu:
- zbog gužvi i mnoštva ljudi u njoj,
- zato što spušta vratove oholima,
- zato što slabi hrabrost oholih.

3. Ummul-Kura / Majka naselja: Ovo ime nalazimo u govoru Uzvišenog Allaha: "A ova Knjiga, koju objavljujemo, blagoslovljena je, ona potvrđuje onu prije nje da opominješ Mekku (Ummul-Kura) i ostali svijet." (El-En'am, 92.), a također u govoru: "Eto tako Mi tebi objavljujemo Kur'an, na arapskom jeziku, da bi opominjao Mekku (Ummul-Kura) i one oko nje..." (Eš-Šura, 7.) Kaže se da je ovo ime dobila zato što je Mekka najveličanstvenije naselje jer se u njoj nalazi Bejtullah.

4. El-Beled / Grad: Kaže Uzvišeni Allah: "Kunem se gradom (El-Beled) ovim, a tebi će biti dopušteno sve u gradu (El-Beled) ovom." (El-Beled, 1.-2.)

5. El-Beldetu: Kaže Uzvišeni Allah, obavještavajući Svoga Poslanika i naređujući mu da kaže: "Ja sam primio zapovijest da se klanjam jedino Gospodaru ovoga grada (El-Beldetu), koji je On učinio svetim." (En-Neml, 91.) Ovo ime je, također, spomenuto u poslanikovoj hutbi na oprosnom hadžu. Hadis je zabilježio Buhari, Muslim i drugi.

6. El-Beledul-emin / Grad bezbjedni: Kaže Uzvišeni Allah: "...i grada ovog, bezbjednog (El-Beledul-emin)." (Et-Tin, 3.) Kaže Ibn Džerir: "Ovaj grad je bezbjedan od njegovih neprijatelja, od napada na njegove stanovnike ili od bitki." (Džami'ul-bejan, 30/341)

7. El-Mesdžidul-Haram / Hram časni:
Ovaj naziv se spominje u Kur'anu Časnom na petnaest mjesta. Pod ovim nazivom se podrazumjevaju četiri stvari:
- nekima od njih se misli na Kabu,
- nekima na Kabu i mesdžid oko Kabe,
- nekima se misli na kompletan Harem,
- nekima se misli na Mekku.

Među ajetima u kojima ovo ime aludira na Mekku je i govor Uzvišenog: "Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog (El-Mesdžidul-Haram) u Hram daleki..." (El-Isra', 1.)

8. Me'adu: Kaže Uzvišeni Allah: "Onaj koji ti objavljuje Kur'an sigurno će te vratiti na onaj svijet (Me'adu)." (El-Kasas, 85.) (Kaže Ibn Kesir, rhm., u tefsiru ovog ajeta: "Buharija u objašnjenju u svome Sahihu navodi od Ibn Abbasa: 'u Mekku', a tako prenosi i Nesai u tefsiru svoga "Sunena", kao i Ibn-Džerir. Poput njih prenosi i El-'Avfi od Ibn Abbasa: 'Sigurno će te vratiti na mjesto povratka', tj. sigurno će te vratiti u Mekku, kao što te je i izveo iz nje." Op. prev.)

9. El-Karjetu / Naselje:
Kaže Uzvišeni Allah: "Allah navodi kao primjer grad (El-Karjetu), bezbjedan i spokojan..." (En-Nahl, 112.)

10. El-Harem: Ovo ime je spomenuto u hadisu kojeg prenosi Ebu Katade, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Allahu, doista ja proglašavam haremom ono što je između dvije labe (crno vulkansko kamenje), kao što je Ibrahim učinio Mekku haremom."

Po knjizi: Fadailu Mekka el-varideh fis-sunneh
Piše: šejh dr. Muhammed Abdullah El-Gabban

Priređeno:
Medina Munevvera
10. Zul-Ka'de 1430. / 29. Oktobar 2009.
Priredio: Mithad R. Ćeman, student Medinskog univerziteta

NOVA GODINA

I reci: "Hvaljen Allah, koji Sebi nije uzeo djeteta i koji u vlasti nema ortaka, i kome ne treba zaštitinik zbog nemoći - i hvaleći Ga veličaj!" (Kur'an, Al-Isra', 111)
- Kršćanski praznik Nova godina je obilježavanje rođenja Isa (Isusa) za kojeg tvrde da je „Božiji sin“.
Jevreji govore: "Uzejr je - Allahov sin", a kršćani kažu: "Mesih je - Allahov sin." To su riječi njihove, iz usta njihovih, oponašaju riječi nevjernika prijašnjih - ubio ih Allah! Kuda se odmeću? (Kur'an, At-Tewba, 30)
- Iznoseći laži o Allahu
On je Stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On sve stvara, i samo On sve zna. (Kur'an, Al-En'am, 101)
- Ovo njihovo uvjerenje i riječi oslikavaju njihovo nevjerstvo
Nevjernici su oni koji govore: "Bog je - Mesih, sin Merjemin!”A Mesih je govorio: "O sinovi Israilovi, klanjajte se Allahu, i mome i vašem Gospodaru! Ko drugog Allahu smatra ravnim, Allah će mu ulazak u Džennet zabraniti i boravište njegovo će Džehennem biti; a nevjernicima neće niko pomoći. (Kur'an, Al-Ma'ide, 72)
Nevjernici su oni koji govore: "Allah je jedan od trojice!" A samo je jedan Bog! I ako se ne okane onoga što govore, nesnosna patnja će, zaista, stići svakog od njih koji nevjernik ostane. (Kur'an, Al-Ma'ide, 73)
- Koliki je ovo grijeh i kako je težak nebesima i Zemlji
„Gotovo da se nebesa raspadnu, a Zemlja provali i planine zdrobe što Milostivom pripisuju dijete. Nezamislivo je da Milostivi ima dijete.“ (Kur'an, Merjem, 90-92)
- Ko i pored jasnog kur'anskog govora smatra Židove i kršćane vjernicima taj biva sam nevjernikom jer ga Allaha smatra lažovom!
Kako može da im čestita njihovu zabludu??? Pa da mu neko majku opsuje dali bi ga i tada vesela lica dočekao i čestitao mu tu psovku?
A ono što oni rade gore je od uvrede nečije majke, pa šta im je!?
Oni nastoje prevariti Allaha i one koji vjeruju, a oni i ne znajući, samo sebe varaju. (Kur'an, Al-Baqara, 9)
Zato ti vidiš one čija su srca bolesna kako se žure da s njima prijateljstvo sklope, govoreći: "Bojimo se da nas kakva nevolja ne zadesi." A Allah će, sigurno, pobjedu ili nešto drugo od sebe dati, pa će se oni zbog onoga što su u dušama svojim krili kajati. (Kur'an,Al-Ma'ide, 52)
Zato ne zapadaj sam u nevjerstvo i ne slijedi licemjere. Nije lijep odnos prema komšiji i drugim ljudima da licemjerno čestitaš zabludu nego da budeš iskren i pomogneš, a ima li veće pomoći od toga da ponudiš spas od vječne vatre i bolne kazne?
Allahu je prava vjera jedino – islam. (Kur'an,Ali 'Imran, 19)
A onaj koji želi neku drugu vjeru osim islama, neće mu biti primljena, i on će na onome svijetu nastradati. (Kur'an, Ali 'Imran, 85)
Kaže posljednji Allahov poslanik poslat svim ljudima, Muhammed sallAllahu alejhi we sellem:
Tako mi onoga u čijoj ruci je Muhammedova duša, ko god od Židova i kršćana čuje za mene, pa umre nevjerujući u ono sa čim sam poslan završit će u Vatri. (Hadis: Muslim – 153)
nova-godina-550

Iskoristi priliku jer to je dobar povod da im objasniš kako se rodio Isa a.s.
Isaov slučaj je u Allaha isti kao i slučaj Ademov: od zemlje ga je stvorio, a zatim rekao: "Budi!" - i on bi. (Kur'an, Ali 'Imran, 59)
Objasni im da je on samo čovjek, poslanik.
Mesih, sin Merjemin, samo je poslanik - i prije njega su dolazili i odlazili poslanici - a majka njegova je uvijek istinu govorila; i oboje su hranu jeli. Pogledaj kako Mi iznosimo jasne dokaze, i pogledaj, zatim, njih kako se odmeću. (Kur'an, Al-Ma'ide, 75)
A nakon što im lijepo dostaviš -
U vjeri nema prisiljavanja - Pravi put se jasno razlikuje od zablude! Onaj ko ne vjeruje u šejtana, a vjeruje u Allaha - drži se za najčvršću vezu, koja se neće prekinuti. - A Allah sve čuje i zna. (Kur'an, Al-Baqara, 256)
Budi ponosan na svoju vjeru, vjeru istine i neka si daleko od svake njihove zabave i proslave, jer tad oni prizivaju Allahovu srdžbu i propast.
Pusti ih neka jedu i naslađuju se, i neka ih zavara nada - znaće oni! (Kur'an, Al-Hidžr, 3)
O sljedbenici Knjige, ne zastranjujte u svome vjerovanju i o Allahu govorite samo istinu! Mesih, Isa, sin Merjemin, samo je Allahov poslanik, i Riječ Njegova koju je Merjemi dostavio, i Duh od Njega; zato vjerujte u Allaha i Njegove poslanike i ne govorite: "Trojica su!" Prestanite, bolje vam je! Allah je samo jedan Bog - hvaljen neka je On! - zar On da ima dijete?! Njegovo je ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji, i Allah je dovoljan kao svjedok. (Kur'an, An-Nisa', 171)
I reci: "Istina dolazi od Gospodara vašeg, pa ko hoće - neka vjeruje, a ko hoće - neka ne vjeruje!" Mi smo nevjernicima pripremili vatru čiji će ih dim sa svih strana obuhvatiti; ako zamole pomoć, pomoći će im se tekućinom poput rastopljene kovine koja će lica ispeći. Užasna li pića i grozna li boravišta! (Kur'an, Al-Kahf, 29)
"Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam već na Pravi put ukazao, i daruj nam Svoju milost; Ti si, uistinu, Onaj koji mnogo daruje! (Kur'an, Ali 'Imran, 8)
Pripremio: brat Ibrahim