Kako islam gleda na depresiju i koju terapiju predlaže? Jedan od temeljnih postulata vjere, sastavnih dijelova imana, je vjera u kader. Šesti temelj imana ili šesto načelo islamskog vjerovanja jeste - potpuno slobodno i svjesno vjerovati da sve što se događa i zbiva - biva Allahovom voljom i određenjem. Ovo načelo spada u temeljne stubove vjerovanja i uvjerenja i hadisi-kudsi je u tom pogledu izričit: "Uzvišeni Allah kaže: ‘Ko nije zadovoljan Mojom odredbom, neka sebi traži drugog gospodara osim Mene'." U drugom hadisu Poslanik veli: "Sve ima svoju suštinu. Čovjek ne može dosegnuti suštinu (bit) imana dok ne shvati da ono što ga je zadesilo nije ga moglo mimoići, i da ga nije moglo zadesiti ono što ga je već mimoišlo." Vjernik je zadovoljan Allahovom odredbom i neće dozvoliti da ga privremeni pad onesposobi za ponovno uspravljanje.
Pogledajmo kako Allahov Poslanik, s.a.v.s, podučava Abdullaha b. Abbasa, r.a, koji je tada bio dječak. Poslanik, s.a.v.s, mu lijepo, blago i nenametljivo usađuje svijest o ispravnoj vjeri u Allaha, Gospodara svemira. On mu kaže: "Dječače, ja ću ti uputiti nekoliko važnih pouka: ‘Pazi na Allaha (čuvaj Allahovu vjeru), i On će tebe paziti. Pazi na Allaha (čuvaj Allahovu vjeru), pa ćeš ga naći uvijek u svojoj blizini (tj. osjetit ćeš kako ti pomaže). Ako budeš ikoga molio, onda moli samo Allaha, a ako tražiš pomoć, onda je samo od Njega traži! Znaj da kada bi se cijeli svijet sakupio da ti pomogne da se okoristiš nečim, neće ti pomoći nimalo više nego što ti je Allah već propisao i odredio, a isto tako, kada bi se sakupili da ti nečim naude, ne bi ti naudili ništa više nego što ti je Allah već bio propisao i odredio. Pera (za pisanje) su podignuta, a tinta se osušila (tj. ono što je određeno - ne mijenja se!)" Ima li, poslije ovakve poduke, mjesta za depresiju kod Ibn Abbasa, r.a., u njegovome hodu kroz život?!
Poslije utvrđivanja temelja na kojima će urediti svoj život, islam potiče vjernika da uvijek gleda naprijed, da popuni svoj dan, da konstantno radi nešto korisno - i eto sreće na oba svijeta. Izuzetan primjer za to je Ebu Bekr, r.a. Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, upitao: "Ko je danas zapostio?" Ebu Bekr je odgovorio: "Ja!" Upitao je: "Ko je od vas danas obišao bolesnika?" Ebu Bekr je ponovo odgovorio: "Ja!" Poslanik ponovo upita: "Ko je danas od vas klanjao dženazu?" Ebu Bekr ponovo odgovori: "Ja, Božiji Poslaniče." Poslanik, s.a.v.s, je ponovo upitao: "Ko je od vas danas nahranio gladnog?" Ebu Bekr je, ponovo, odgovorio: "Ja!" Vjerovjesnik, s.a.v.s, je, nakon toga, rekao: "Ko izvrši sve ovo, ući će u Džennet!" (Muslim) Kako će, nakon ovakvih dnevnih postupaka, neko biti depresivan? A ako osoba ne može učiniti ništa od navedenoga, pa i da se nasmiješi svome bratu muslimanu kada ga sretne - i to mu se ubraja u sadaku i dobro djelo...
Pogledajmo kako Allahov Poslanik, s.a.v.s, podučava Abdullaha b. Abbasa, r.a, koji je tada bio dječak. Poslanik, s.a.v.s, mu lijepo, blago i nenametljivo usađuje svijest o ispravnoj vjeri u Allaha, Gospodara svemira. On mu kaže: "Dječače, ja ću ti uputiti nekoliko važnih pouka: ‘Pazi na Allaha (čuvaj Allahovu vjeru), i On će tebe paziti. Pazi na Allaha (čuvaj Allahovu vjeru), pa ćeš ga naći uvijek u svojoj blizini (tj. osjetit ćeš kako ti pomaže). Ako budeš ikoga molio, onda moli samo Allaha, a ako tražiš pomoć, onda je samo od Njega traži! Znaj da kada bi se cijeli svijet sakupio da ti pomogne da se okoristiš nečim, neće ti pomoći nimalo više nego što ti je Allah već propisao i odredio, a isto tako, kada bi se sakupili da ti nečim naude, ne bi ti naudili ništa više nego što ti je Allah već bio propisao i odredio. Pera (za pisanje) su podignuta, a tinta se osušila (tj. ono što je određeno - ne mijenja se!)" Ima li, poslije ovakve poduke, mjesta za depresiju kod Ibn Abbasa, r.a., u njegovome hodu kroz život?!
Poslije utvrđivanja temelja na kojima će urediti svoj život, islam potiče vjernika da uvijek gleda naprijed, da popuni svoj dan, da konstantno radi nešto korisno - i eto sreće na oba svijeta. Izuzetan primjer za to je Ebu Bekr, r.a. Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, upitao: "Ko je danas zapostio?" Ebu Bekr je odgovorio: "Ja!" Upitao je: "Ko je od vas danas obišao bolesnika?" Ebu Bekr je ponovo odgovorio: "Ja!" Poslanik ponovo upita: "Ko je danas od vas klanjao dženazu?" Ebu Bekr ponovo odgovori: "Ja, Božiji Poslaniče." Poslanik, s.a.v.s, je ponovo upitao: "Ko je od vas danas nahranio gladnog?" Ebu Bekr je, ponovo, odgovorio: "Ja!" Vjerovjesnik, s.a.v.s, je, nakon toga, rekao: "Ko izvrši sve ovo, ući će u Džennet!" (Muslim) Kako će, nakon ovakvih dnevnih postupaka, neko biti depresivan? A ako osoba ne može učiniti ništa od navedenoga, pa i da se nasmiješi svome bratu muslimanu kada ga sretne - i to mu se ubraja u sadaku i dobro djelo...
Nema komentara:
Objavi komentar